۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

آموزش هجی قرآن در غرفه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س)

آموزش هجی قرآن در غرفه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س)
غرفه موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ با دکوری جذاب و متفاوت در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن تلاش کرده تا فضای جلسات خانگی قرآن و قرآن‌خوانی به روش مکتبی را برای مخاطبان تداعی کند.
محمدرضا خوشنویس؛ مدیرعامل موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد: در گذشته، آموزش قرآن در مکتب‌خانه‌های سنتی به روش هجای قرآن مرسوم بوده و امروزه این روش‌ها کمترمورد استقبال قرار می‌گیرد، درحالی‌که این روش به‌عنوان یک میراث معنوی قابل دفاع است و حتی می‌تواند به‌عنوان یک شیوه آموزشی در مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها قابل ارائه باشد.
 
وی با اشاره به حضور این موسسه در نمایشگاه قرآن کریم گفت: موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ با توجه به دغدغه بزرگان در خصوص آموزش قرآن،  همچنین برای حفظ این اثر معنوی و روش آموزش مکتب‌خانه‌ای به روش هجی، در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن کریم حضور دارد. با این کار، نام و یاد ملاهای قدیم از جمله ملافاطمه صغری که یکی از هزاران ملایی است که این وظیفه خطیر را برعهده داشتند، گرامی داشته می‌شود.
 
خوشنویس تصریح کرد: در این غرفه، علاقه‌مندان در مدت 10 دقیقه، کلیات آموزش هجی قرآن را توسط ملا سکینه آموزش می‌بینند.
 
غرفه موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ با دکوری جذاب و متفاوت در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن تلاش کرده تا فضای جلسات خانگی قرآن و قرآن‌خوانی به روش مکتب‌خوانی را برای مخاطبان تداعی کند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۴۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر