۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

طراحی نظام اجتماعی تراز اسلام را در نمایشگاه قرآن شاهد بودیم

طراحی نظام اجتماعی تراز اسلام را در نمایشگاه قرآن شاهد بودیم
حجت الاسلام رستمی گفت: کاری که در بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن شاهد بودم، در حقیقت بخش‌های مختلفی که در یک نظام اجتماعی تراز اسلام مورد نیاز است را طراحی کرده‌اند.
به گزارش ستادخبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بازدید از غرفه مسجد جامعه‌پرداز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت ارتباط حلقه‌های میانی مورد اشاره رهبری و ائمه جماعات، اظهار کرد: انقلاب اسلامی طرح و حرکتی مبتنی بر مجموعه معارف دینی و قرآن و تفسیر اصیل اهل بیت(ع) از قرآن بوده که با تبیین علما به ما رسیده است. از این جهت ریشه‌های انقلاب اسلامی را باید در مفاهیم قرآنی جستجو کنیم.
 
وی افزود: در بخش مسجد جامعه‌پرداز نمایشگاه قرآن در حقیقت بخش‌های مختلفی را که در یک نظام اجتماعی تراز اسلام مورد نیاز است، طراحی کرده‌اند که در آن‌ها امام جماعت به عنوان امام جامعه محدود خودش می‌تواند به حوزه های مختلف توجه کند، برای آن جامعه محدود در زمینه مسائل‌شان راهکار بدهد و به ارتقاء محله و جامعه کمک کند.
 
حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار های دانشجویی سال‌های گذاشته به بحث حلقه‌های میانی اشاره فرمودند که تشکل‌های دانشجویی نخبه، باهوش، فعال و انقلابی دانشگاه باید نقش حلقه میانی را ایفا کنند. انتظار ایشان از حلقه‌های میانی، مجموعه فهیمی است که هم تلقی درستی از سخنان رهبران انقلاب داشته باشند و هم آن سخنان را در جامعه اشراق می‌کنند، یعنی حلقه واسطی که دریافت‌کننده و ارائه‌کننده محتوا و به‌نوعی حرکت‌دهنده عموم جامعه است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در طرح امامت میانی، امام جماعت باید امام حلقه میانی تلقی شود. عملا باید باز تعریفی هم در نقش ائمه جماعات و هم نسبت بین دانشگاه‌ها و جامعه داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام رستمی گفت: در قدم اول دانشجویان می‌توانند حرکتی به سمت ارتباط با ائمه جماعت داشته باشند تا به مرور بتوانیم آنها را در جریان‌های دانشگاهی و پس از فارغ‌التحصیلی در فضای محله فعال کنیم و آنها در تعامل با ائمه جماعات بتوانند در اصلاح و ارتقاء فضای محله تلاش داشته باشند. راه‌اندازی این بخش در نمایشگاه کاری ارزشمند و کاربردی است.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۶۰۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر