۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
رئیس‌جمهور در آئین تکریم خادمان قرآن کریم:

دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد

دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد
سید ابراهیم رئیسی گفت: دولت و همه دستگاه‌ها در کشور بیش از هر زمانی، نیازمند بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن هستند. دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، آئین اختتامیه بیست و هفتمین دوره تکریم خادمان قرآن کریم، عصر پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401، با حضور سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات و علیرضا معاف؛ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
رئیس‌جمهور در این آئین با بیان اینکه، ماه رمضان ماه نزول قرآن بر قلب مبارک انسان کامل، نبی اعظم (ص) است، گفت: برگزاری این نمایشگاه و پرداختن به آموزه‌های قرآن، قرائت قرآن، فهم قرآن و توجه به هدایت‌های قرآن برای همگان فرصت بسیار ارزشمندی است. باید از وزیر محترم و دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه قرآن که بعد از تعطیلی دوساله، امروز خادمان قرآنی را گردهم آورده و نمایشگاه اثربخشی را شکل دادند تشکر کنم و از خداوند متعال بخواهیم به حق قرآن و رسول اعظم برای عمل به قرآن و برخورداری از هدایت‌های قرآن توفیق دهد. 
 
وی افزود: انسان در پرتو آموزه‌های قرآن، انسانیتش شکل می‌گیرد. به همین دلیل است که خداوند در قرآن فرموده که اول علم‌القرآن، سپس خلق‌الانسان. خلقت انسان، خلقت جسم اوست. یک آفرینش بعید وجود دارد که خلقت روح و جان انسان است. بخش آخر خلقت، دمیدن روح است. نطق، فصل‌الفصول انسان نیست، فصل‌الفصول انسان، تأله است.
 
سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: حیات طیبه در پرتو آموخته‌های قرآن شکل می‌گیرد. برای همه امکان بهره‌مندی از هدایت‌های نبی اکرم (ص) و قرآن به‌عنوان کتاب کامل نیست. خداوند ابزار شناخت و معرفت را به همه انسانها کرامت کرد، ولی برخی از این هدایت، بهره نمی‌برند. این افراد، قلب دارند ولی فهم و درک ندارند. اما اگر کسی از این هدایت‌ها بهره ببرد، هدایت می‌شود و به قله‌های انسانی و به جایگاه رفیعی می‌رسد. 
 
رئیس دولت سیزدهم در ادامه گفت: انسان تربیت را در پرتو هدایت نبی مکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و آنچه خداوند برای هدایت انسان فرستاد، به‌دست می‌آورد. مومنین و متقین بخشی از مردم هستند. قرآن کتاب هدایت مردم است. قرآن کریم این ظرفیت را دارد که همه انسان‌ها را هدایت کند. امروز جامعه بشری بیش از همه زمان‌ها، نیازمند هدایت‌های قرآنی است. امروز بیش از همه زمان‌ها، تمام لایه‌های زندگی انسان، نیازمند هدایت‌های قرآنی است. باید دل به آموزه‌های قرآن و مفسران و مبینان قرآن کریم بدهیم. 
 
وی تصریح کرد: امروز دولت و همه دستگاه‌ها در کشور بیش از هر زمانی، نیازمند بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن است. دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد. مدنیتی که در پرتو هدایت‌های قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای انسان شود. در پرتو هدایت آموزه‌های قرآن، ارتقای فرد، جامعه، دولت و نظام میسر می‌شود. 
 
رئیسی با بیان اینکه، بنیانگذار انقلاب اسلامی، احیاگر قرآن بود، افزود: مقام معظم رهبری نیز در این چند دهه، توجه خاصی به قرآن، قرائت قرآن و فهم قرآن، رونق دادن به موسسات و مجموعه‌های قرآنی و تشویق و ترغیب آنها با نشستن در جلسات قرآنی، نشان داده‌اند. امروز تنها در یک روستا 33 حافظ قرآن وجود دارد. اینها در پرتو تشویق، ترغیب و توجه به محافل قرآنی و حفظ و قرائت قرآن از سوی مقام معظم رهبری است.
 
رئیس‌جمهور در ادامه گفت: امروز جامعه ما نیازمند امید و امیدآفرینی است که در پرتو قرآن و آموزه‌های قرآنی ممکن می‌شود. امروز اگر مبارزان فلسطینی ابتکار عمل دارند در پرتو آموزه‌های قرآن کریم است. امروز امید و آرامش در پرتو آموزه‌های نورانی قرآن و دل دادن به کلام خدا به‌دست می‌آید. 
 
وی با اشاره به روز قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امام راحل، یادگار ارزشمندی از خود به‌جای گذاشت. روز قدس، روز امید همه مستضعفان، مومنان و مظلومان عالم است. روزی که آزادی فلسطین، نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می‌دهد.
 
رئیسی افزود: خداوند روح شهدای ایران، فلسطین، لبنان و یمن و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را شاد کند. به بیان رهبری آنها یک مکتب‌اند. باید اینها را شناخت. باید ایستادگی، مقاومت، دلدادگی به ائمه اطهار را در وجود شهدا درک کرد. خداوند به برکت قرآن، امید و آرامش، مجاهدت و ایستادگی در برابر دشمنان را تفضل کند.
 
رئیس‌جمهور در پایان گفت: برای من توفیقی است که در جمع خادمان قرآن حضور دارم. دعا کنید که مجموعه دولت بتواند خدمتگزار قرآن و مردم عزیز که دلدادگان قرآن هستند، باشد. از شما خادمان قرآنی که برای اشاعه مفاهیم قرآن تلاش کردید، سپاسگزارم. آنها که امروز نامشان به‌عنوان خادم قرآن برده شد و آنها که نامشان اعلام نشد، همگی در این راه سربلند هستند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۶۸۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر