۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

روایت متفاوت «زهرا گنزالس» بانوی مسلمان آمریکایی در غرفه «رهیافتگان»

روایت متفاوت «زهرا گنزالس» بانوی مسلمان آمریکایی در غرفه «رهیافتگان»
نشست غرفه «رهیافتگان» با حضور «زهرا گنزالس» بانوی مسلمان شده اهل کالیفرنیای آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱در مصلی برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نشست غرفه «رهیافتگان» با حضور  «زهرا گنزالس» بانوی مسلمان شده اهل کالیفرنیای آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱در مصلی برگزار شد. گنزالس در این نشست درباره آشنایی‌اش با اسلام گفت: وقتی در ایران انقلاب اسلامی شد مادرم در دانشگاهش با انجمن دانشجویان ایرانی آشنا شد و یک خانم ایرانی اسلام را به او معرفی کرد. ما کاتولیک بودیم، ولی مادرم همیشه در جستجوی حقیقت، در میان ادیان مختلف بود و آشنایی با آن خانم بهانه‌ای شد تا مادرم بعد از مدت‌ها و پس از فوت پدرم مسلمان شود.
 
وی ادامه داد:کاتولیک بودیم و مادر بزرگم انسانی بسیار سنتی، مذهبی و متعصب بود و مسلما نمی‌گذاشت دخترش به این راحتی دینش را عوض کند. به همین خاطر، مادرم پنهانی عباداتش را به جا می‌آورد. کم‌کم برای ما هم از توحید گفت، ولی هیچ وقت مستقیماً از اسلام و اینکه به این دین گرایش پیدا کنیم، صحبتی نمی‌کرد. دائماً به طور غیر مستقیم اشاراتی می‌کرد و از مهربانی‌ها و بزرگی خداوند می‌گفت و حرفی از دین دیگری نمی‌زد. از صفت‌های خداوند می‌گفت و ما را به تفکّر و تأمّل وا می‌داشت.
 
گنزالس درباره اولین اتفاق بعد از روسری پوشیدن‌اش گفت:برای اولین بار که روسری پوشیدم و به مدرسه رفتم، خوشحال بودم. روز اوّل شروع کلاس‌ها هم بود. فکر می‌کردم دوستانم با دیدن من خیلی خوشحال خواهند شد. وقتی سوار سرویس مدرسه شدم، همه با دیدن من ساکت شدند و به من خیره خیره نگاه کردند. سکوت عجیبی حاکم شده بود. خیلی ترسیدم. از برخورد آنها مات بودم. راننده به من گفت: یا بشین یا برو! 
وی افزود: یک لحظه به ذهنم رسید که فرار کنم و بروم، ولی بعد با خود گفتم فردا و پس فردا و روز‌های آتی را چه کنم؟ بالأخره که باید با این پوشش به مدر سه بروم. از خدا کمک خواستم که به صندلی آخری که خالی بود، بتوانم برسم و بنشینم ولی حس کردم پاهایم خیلی سنگین شده است. ناگهان پسری گفت: به او نگاه کنید به سرش پارچه بسته و به مدرسه آمده و همه شروع کردند به خندیدن! بعد هم به سمتم آشغال پرت کردند و رویم آب دهان ریختند.
 
گنزالس عنوان کرد: اعتقاد من بر این است که ایمان داشتن کافی نیست بلکه این ایمان باید همراه با دانش و علم نسبت به دین باشد تا بعدا حجابمان را بر نداریم و دچار سر درگمی نشویم.در آن زمان در حالی که من در حال و هوا و فکر برداشتن یا برنداشتن حجابم بودم پاکتی به دستمان رسید که من نمی‌دانم این پاکت چرا و چگونه برای ما ارسال شده بود اما هرچه که بود در موقع بسیار خوبی به دستمان رسید و در داخل این بسته چندین کتاب پرمحتوای دینی به زبان انگلیسی بود که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی ایران ارسال شده بود.خواندن و درک کردن این کتاب ها حدود یک سال به طول انجامید و پس از خواندن این کتاب ها بود که تصمیم گرفتم هرگز و به هیچ قیمتی حجابم را بر ندارم .
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۴۹۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر