۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی:

تمرکز ایده‌های استارتاپی بر خدمت به جامعه قرآنی است/ ایده‌های قرآنی را به نمایشگاه سی‌اُم می‌رسانیم

تمرکز ایده‌های استارتاپی بر خدمت به جامعه قرآنی است/ ایده‌های قرآنی را به نمایشگاه سی‌اُم می‌رسانیم
علی شهابی گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های استارتاپی این بوده که بتوانیم چالش‌ها و موضوعات مرتبط با قرآن کریم که بین خانواده‌های ما وجود دارد را بشناسیم. تمرکز ما این است که خدمت قرآنی به جامعه قرآنی داشته باشیم.
علی شهابی؛ دبیر علمی و رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول برگزاری کارگاه‌های استارتاپی در بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری این نمایشگاه، گفت: اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم، حاصل تجربه بیش از پنج سال در حوزه کسب و کارهای قرآنی است. امسال با توجه به منویات مقام معظم رهبری که حوزه دانش‌بنیان‌ها را یکی از مهمترین اجزای شعار سال 1401 در نظر گرفتند، سعی کردیم در این نمایشگاه تمرکز خود را روی فضای ورودی به عرصه دانش بنیانی دانشجویان داشته باشیم.
 
وی افزود: کارگاه‌ها از روز نخست با حدود 100 شرکت‌کننده آغاز شده و 33 ایده مطرح شد که از بین این ایده‌ها 13 ایده انتخاب شدند. این 13 ایده تیم‌های خود را پس از گذراندن کارگاه‌های آموزشی تشکیل دادند و به مدت سه روز روی ایده‌هایشان کار کردند. در این مسیر 40 مربی و داور کارآموزان را حمایت کردند. این مربی‌ها به‌عنوان نخبگان کسب و کارها و کارآفرینی در کارگاه‌ها شرکت کردند و هر کدام صاحب یک کسب و کار استارتاپی هستند که غالبا با نگاه کسب و کارهای اسلامی دعوت شده‌اند. همچنین سعی کردیم از اجزای اصلی و چرخ دنده‌های این اکوسیستم دعوت کنیم.
 
شهابی ادامه داد: وظیفه قسمت علمی رویداد برعهده دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی است. از صنعت به سراغ اجزای اصلی یعنی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و کارخانه نوآوری‌های وب و شتاب‌دهنده‌های موضوعی مثل شتاب‌دهنده نکسترا رفتیم. در کنار همه این‌ها جزء سوم که قسمت محتوایی و حمایتی است را معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار است. 
 
دبیر علمی این استارت‌آپ قرآنی اظهار کرد: هدف این بوده که بتوانیم چالش‌ها و موضوعات مرتبط با قرآن کریم که بین خانواده‌های ما وجود دارد را بشناسیم. در مدت 54 ساعت (سه روز) سعی کردیم آموزش‌هایی در این زمینه داشته باشیم تا این فضای تجربی آموزشی نقطه آغازین فعالیت‌های دانش‌بنیان این عرصه در راستای حل آن چالش باشد. پس تمرکز ما این است که خدمت قرآنی به جامعه قرآنی داشته باشیم. 
 
شهابی با اشاره به ایده‌هایی که در این کارگاه‌ها مطرح شده، گفت: گردشگری اسلامی، طب و سلامت اسلامی، بازارهای مالی اسلامی، بازی اسلامی و معرفت‌افزایی ازجمله ایده‌هاست. تمرکز روی این است که ایده‌ها بتوانند حوزه کسب و کار را به فضای مرتبط اسلامی نزدیک‌تر کنند. به‌عنوان مثال یکی از ایده‌ها یک پلت‌فرم جامع قرآنی با عنوان «شهر خدا» است که از آموزش‌های قرآنی، تدوین قوانین کسب و کار به شکل قرآنی، تمرکز بر طب سلامت و خانواده با نگاه اسلام و مشاوره‌های خاص قرآنی و مکتب اسلام سخن می‌گوید.
 
وی در پایان افزود: در پایان به شرکت‌کنندگان لوح و گواهی حضور ارائه می‌شود. همچنین سه تیم برتر را معرفی خواهیم کرد که 15 میلیون تومان هدیه نقدی می‌گیرند و ورودشان به مراکز رشد و شتاب‌دهی دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل می‌شود. همچنین سعی می‌کنیم در این مدت یک‌ساله تا نمایشگاه بعدی ایده را به محصولی برسانیم که این دستاوردها قابلیت عرضه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را داشته باشند. 
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۵۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر