۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

شکوه نوابی نژاد: حفظ حرمت و ارزش‌های اخلاقی دو اصلی که مشاوران باید رعایت کنند

شکوه نوابی نژاد: حفظ حرمت و ارزش‌های اخلاقی دو اصلی که مشاوران باید رعایت کنند

دکتر شکوه نوابی نژاد استاد دانشگاه و متخصص رشته مشاوره در سیزدهمین پیش‌نشست اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با موضوع ارزش‌های اخلاقی در مشاوره که عصر دیروز در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت:

جامعه سلامت و پویا بودن خودش را از خانواده و خدمات مشاوره‌ای می‌گیرد و در واقع جامعه‌ای سالم است که این مهم را در خود داشته باشد.

وی ادامه داد: مشاوران با در فرایند مشاوره با تمام ابعاد شخصیتی مشاوره‌کننده آشنا می‌شوند و در واقع این افراد به مشاور اعتماد دارند از همین رو مشاوره یک کار باعظمت و حساس بوده و چنین کاری نمی‌تواند به‌دور از ارزش‌های اخلاقی انجام شود.

نوابی نژاد افزود: پایبندی مشاوران به ارزش‌های اخلاقی موجب می‌شود که مردم با آرامش خاطر دیگر اعضای خانواده را برای دریافت خدمات مشاوره‌ای می‌فرستند.

وی بیان داشت: از این منظر کار مشاوره کار مقدسی است زیرا خدمت و کمک به مردم است.

عضو اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به بیان اصولی که باید از سوی مشاوران رعایت شود تاکید کرد و گفت: افرادی که برای مشاوره می‌آیند باید استقلال داشته باشند به این صورت که مشاوران به‌هیچ‌وجه اجازه ندارند مراجعان را به خود وابسته کنند و بالعکس باید عزت‌نفس و خودباوری مراجعان را افزایش دهند.

نوابی نژاد احترام به مراجعان را هم مهم برشمرد و افزود:

مشاوران حق ندارند سؤالی بکنند که به مراجعان آسیب برساند یا از نظریه و تکنیکی استفاده کنند که به مراجع بی‌حرمتی شود.

وی ادامه داد: رعایت انصاف و عدالت هم موضوع مهم دیگری است که باید رعایت شود به این صورت که مشاوران باید با همه به یک نحو برخورد کنند و برای آن‌ها دکتر، مهندس، کارگر و... یکسان باشد.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مشاور باید در برابر مراجعان متعهد و پاسخگو باشد و تمام فکر و تمرکز خودش را برای ارائه مشاوره اختصاص دهد.

گفتنی است اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی مهرماه امسال در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای اولین‌بار این کنفرانس را برگزار می‌کنند.

تعداد بازدید : ۸۹۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر