۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
مبلغ آرژانتینی:

قصه هدایت انسان‌ها مهمترین دغدغه زندگی‌ام شد

قصه هدایت انسان‌ها مهمترین دغدغه زندگی‌ام شد
سهیل اسعد با بیان اینکه بیش از 100 نفر را تاکنون مسلمان کرده‌ام، گفت: معرفی اسلام در دنیا داستان‌های زیادی دارد، قصه هدایت انسانها دغدغه‌ای بود که 25 سال مرا وارد این فضا کرده است.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401، در یازدهمین شب از برپايی نمایشگاه قرآن، سهیل اسعد؛ مبلغ آرژانتینی مهمان بخش رهیافتگان بود.
 
وی در ابتدا با اشاره به برنامه «جهان شرقی‌ها»، گفت: «جهان شرقی‌ها» نقطه عطفی بود. من شخصا در فضای رسانه‌ای قائل به خوب و بد نیستم و نگاه نسبی دارم. رسانه می‌تواند ضربه بزند و یا در رسیدن به اهدافمان کمک‌حال باشد. ارزیابی ما  بعد از «جهان شرقی‌ها» مثبت بود. وقتی یک کمونیست کوبایی توسط این حرکت شیعه می‌شود، بسیار حائز اهمیت است و نشان دادن این مسائل برای مردم و حتی مسئولان اهمیت پیدا می‌کند.
 
این مبلغ در ادامه بیان کرد: درسفری که به کاستاریکا داشتم تاجران ایرانی را دیدم که بیشترشان انقلاب را ندیده‌اند و درهمان حد متوسط مانده بودند. دراروپا افراد خیلی متعهدتر هستند و شیعیان چند نماز جمعه دارند. در اسکاتلند دانشجویان انقلابی هم دیدم. ولی خیلی از ایرانی‌هایی که از ایران خارج می‌شوند، دوست دارند در فضای غیرمذهبی باشند و مشکل نسل‌های بعدی آنها این است که دینشان خیلی ضعیف شده است. ایرانی‌هایی که مهاجرت می‌کنند، انعطاف‌پذیر هستند و بسیار تاثیر می‌پذیرند و این خیلی آسیب‌زا است. 
 
سهیل اسعد با اشاره به آشنایی‌اش با شخصیت ادواردو آنیلی، گفت: مدتی که در مکزیک بودم و با آقای قدیری ابیانه در ارتباط بودم، فیلمی از ادواردو آنیلی به ما نشان می‌دادند. 
 
این مبلغ عرصه بین‌الملل در ادامه اظهار کرد: معرفی اسلام در دنیا داستان‌های زیادی دارد. بیشتر از 100 نفر را مسلمان کردم. قصه هدایت انسانها دغدغه‌ای بود که 25 سال مرا وارد این فضا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدا بازیگر تئاتر بوده، افزود: در آرژانتین بازیگر تئاتر بودم و می‌خواستم روزی به هالیوود بروم. نمی‌دانم خدا چه کرد که طلبه شدم. این اتفاق را جز دست مستقیم خدا و مهندسی او چیز دیگری نمیدانم. در آنجا بود که گفتم باب هدایت باید توسط امثال ما برای دیگران باز شود و بحث تبلیغ را برای شکرگذاری نعمت هدایت انتخاب کردم. 
 
این رهیافته با تأکید بر اینکه مسخره شدن در این راه لذت دارد، عنوان کرد: پدیده دیوانه خطاب شدن هنوز هم ادامه دارد. این امر نسبت به جهل افراد به واقعیت دین و زندگی دینی رخ می‌دهد. این افراد از لذت‌های عمیق دین محروم هستند و لذا از نگاه مادی به این قضیه نگاه میکنند. لذا من هم حق می‌دهم و هم دلم می‌سوزد که نگاهشان را محدود به مادیات و دنیا کرده‌اند. همین فردی که به ما فحش می‌دهد، امید هم می‌دهد. آنقدر در دنیا جهل و غفلت حاکم و قالب شده که فعالیت برای تبلیغ واجب است. 
 
سهیل اسعد با اشاره به خاطره‌ای گفت: هضم این خاطره برای خودم سنگین است و در آن ذره ای از فضایل امیر المومین(ع) را تجربه کردم. سه سال پیش پروژه‌ای برای اربعین داشتیم. خیرینی آمدند پیش بنده و مبلغی را هدیه کردند تا چند نفر از شیعیان را به اربعین بیاوریم. به خیرین گفتم: اینکه چند نفراز شیعیان را به اربعین بیاوریم هنری نکرده‌ایم، بلکه اگر چهار خبرنگار مطرح دنیا را دعوت کنیم تا اربعین را ببینند و آن را برای جهانیان بازگو و منعکس کنند، بسیار اثربخش‌تر است.
 
وی ادامه داد: از چهار خبرنگار سه نفر اجازه حضور از سمت رسانه‌هایشان نیافتند و یک خبرنگار جنگی حضور داشت که مسیحی و آرژانتینی بود. در نجف او را به وادی‌السلام بردم و در حال راه رفتن کل واقعه عاشورا را تعریف کردم. به شخصیت حضرت زینب(س) که رسیدم گفتم اولین خبرنگار جنگی بوده و پیغام عاشورا به‌خاطر نقش حضرت زینب(س) به ما رسید. بعد آنها را به حرم امیرالمومنین(ع) بردم. به امیرالمومنین(ع) توسل کردم که تا به اینجا این فرد مسیحی را کشاندم و بقیه‌اش با شماست. بعد از 20 دقیقه با حالت منقلب بیرون آمد و گفت: من نمی‌دانم کجا آمدم اما حالی که با این ضریح داشتم در هیچ جایی تجربه نکردم. شب خوابی دید که نوری از آسمان در قلبش فرود آمده و ندایی آسمانی سر داده که تو زینبی. او در حرم امیرالمومنین(ع) شیعه شد.

 

خاطره قرآن خواندن در مقابل رئیس‌جمهور شیلی
این رهیافته و مبلغ آرژانتینی با اشاره به قرآن خواندنش در مقابل رئیس‌جمهور شیلی گفت: در سفر اولم به شیلی با قاری قرآن سید ناصر رضوی مواجه شدم و به من گفت که در سفر تبلیغی از نور قرآن استفاده کنید. قرآن ابزار خوبی برای ترویج دین است. در جلسه‌ای که دعوت شده بودم قرآن خواندم و بعد سخنرانی کردم. یکی از اساتید که کشیش بود از من درخواست کرد تا در کلیسای مرکزی سانتیاگو در روز استقلال شیلی قرآن بخوانم. در آنجا رئیس‌جمهور شیلی قرآن را می‌شنود و روحانیان ادیان مختلف دعا می‌خوانند. بدین ترتیب من هر سال به آن مراسم دعوت می‌شوم.
 
وی افزود: در یکی از ملاقات‌ها چون چند روحانی سخنرانی داشتند، من آخرین سخنران بودم و زمان زیادی هم برای سخنرانی نداده بودند. به همین مناسبت من هم سخنرانی خود را کنار گذاشته و دعای امام زمان (عج) را که به قشرهای مختلف جامعه می‌پردازد، تلاوت کردم. بعد از آن جلسه  نماینده پارلمان شیلی نزد من آمد که این دعا از کجا آمده است؟ خواهش کرد نسخه‌ای از دعا را به او بدهم. سال بعد که به آن مراسم رفتم، سخنرانی آن نماینده دعای امام زمان(عج) ما بود.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۷۱۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر