۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

استقبال مخاطبان نمایشگاه قرآن کریم از میز مشاوره

استقبال مخاطبان نمایشگاه قرآن کریم از میز مشاوره
مشاور در حوزه ازدواج،‌ بیان کرد: نمایشگاه قرآن فرصت خیلی خوبی برای ارائه مشاوره است و استقبال خوبی نیز از این موضوع صورت گرفت. این استقبال به ما انرژی می‌دهد.
حجت‌الاسلام مهدی پورقلی؛ مشاور در حوزه ازدواج به ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم، گفت: دانش‌آموخته سطح سه حوزه هستم و در دانشگاه هم کارشناس ارشد روانشناسی را خوانده‌ام و مشاوره‌هایم در رابطه با مسائل مرتبط با ازدواج، اختلال خلقی، شخصیت‌شناسی و ... است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه بر مسائل قبل از ازدواج تمرکز داریم. طبق پژوهش‌هایی که صورت گرفته، ازدواج‌هایی که همراه و قرین با آموزش بوده، تفاوت معناداری با ازدواج‌های دیگری دارد که با مشاوره همراه نبوده است.
 
این مشاور بیان کرد: در کشور ما تقریبا سالی 600 هزار ازدواج اتفاق می‌افتد که متأسفانه تعداد زیادی از این ازدواج‌ها یا به طلاق یا طلاق عاطفی کشیده می‌شود. باید اشاره کنم اغلب این ازدواج‌ها با آموزش کافی و مشاوره صورت نگرفته و تناسب درست بین آنها سنجیده نشده است که در نتیجه سرانجام خوبی هم نداشتند.
 
مهدی پورقلی گفت: در نمایشگاه قرآن به همراه سایر دوستان همکار که روحانیون مشاور هستند و اغلب آنها در سطح ارشد یا دکتری روانشناسی درس خوانده‌اند در پنج موضوع مشاوره فردی، ازدواج، زوج، تحصیلی، مذهبی و تربیتی مشاوره ارائه می‌دهیم. در این پنج موضوع هر مشاوری در حوزه خودش فعالیت میکند و به مراجعان در حیطه تخصصی مشاوره می‌دهد و در حوزه دیگری که تخصص ندارد، دخالت نمی‌کند و فرد را به مشاور متخصص ارجاع می‌‌دهد.  
 
وی با اشاره به اینکه در مدت برپایی نمایشگاه از ساعت 17 تا 23:30 آماده ارائه خدمات مشاوره هستیم، درباره استقبال مخاطبان از میز مشاوره مستقر در شبستان مصلی، ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه قرآن فرصت خیلی خوبی برای ارائه مشاوره است و استقبال خوبی نیز از این موضوع صورت گرفت. در این مشاوره‌ها، سوالات چالشی و خیلی مهمی مطرح شد و بازخوردها و عکس‌العمل‌ها نیز خوب بود. این استقبال به ما انرژی می‌دهد.
 
این مشاور ازدواج اظهار کرد: افرادی که پشت میز مشاوره ازدواج می‌نشینند، بیشتر پرسش‌هایی درباره ملاک‌های شناخت، زمان ازدواج، آمادگی‌های قبل از ازدواج و چرایی ازدواج مطرح می‌کنند. از طرفی بخشی از این سوالات متاسفانه درباره ترس از ازدواج است؛ برخی به دلیل شرایط مالی و بعضی هم می‌ترسند که ازدواجشان منجر به شکست شود. 
 
وی افزود: در مشاوره سعی بر آن است به افراد درباره مسائل ازدواج مشاوره و آگاهی بدهیم و آنها را با موضوع ازدواج بیشتر آشنا کنیم تا ترس‌شان بریزد یا کمتر نگرانی پیدا کنند. در این زمینه معمولا تشویق به مطالعه کتاب‌هایی می‌کنیم که در این زمینه وجود دارد. 
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۲۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر