۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

اپلیکیشن قرآنی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور با آیتم‌های متنوع

اپلیکیشن قرآنی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور با آیتم‌های متنوع
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با ارائه محصولات متنوع در نمایشگاه قرآن کریم حضور یافته است.
تقی آسمانی؛ مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: این غرفه برای ارائه محصولات مرکز در رابطه با علوم انسانی است، اما به دلیل آنکه در نمایشگاه قرآن شرکت کردیم، تنها به ارائه محصولات قرآنی اکتفا کردیم.
 
وی ادامه داد: جدیدترین محصولی که ما در رابطه با قرآن داریم، پایگاه قرآنی است. محصول دیگر، اپلیکیشن قرآنی نور است که رایگان روی تلفن همراه نصب می‌شود. کاربران با نصب این اپلیکیشن به متن قرآن با رسم‌الخط عثمان طه و نیریزی دسترسی پیدا می‌کنند که ترجمه آن نخست به‌صورت پیش‌فرض بوده و پس از آن 122 ترجمه از 32 زبان مختلف دنیا، قابل دانلود است.
 
مدیر گروه قرآنی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور، عنوان کرد: از 122 ترجمه قرآنی 60 ترجمه به زبان فارسی و بقیه به زبان‌های ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی و دیگر زبان‌های زنده دنیاست. همچنین 260 تفسیر درباره قرآن نیز موجود است که تفسیر نمونه و المیزان عربی همراه برنامه نصب شده و سه تفسیر دیگر هم قابل دانلود بوده که به‌صورت آفلاین قابل استفاده است. بقیه تفاسیر به‌صورت آنلاین قابل استفاده هستند.
 
تقی آسمانی گفت: اپلیکیشن قرآنی مرکز تحقیقات نور، دارای قسمت احادیث و همچنین قسمت اعراب است. همچنین تجزیه و تحلیل آیه‌های قرآنی و فهرست موضوعی هم وجود دارد که با تکیه بر آن، هر موضوع قرآنی که می‌خواهید جست‌وجو می‌کنید، برایتان پیدا می‌کند.
 
وی افزود: همچنین فهرست اسامی و شخصیت‌هایی که در قرآن ذکر شده، در این اپلیکیشن وجود دارد و هر اعلام یک معرفی‌نامه و مقاله دارد. این یک نمای کلی از اپلیکیشن قرآنی نور است که ختم قرآن هم به آن افزوده شده و کاربران می‌توانند با مشارکت دوستان به‌صورت گروهی ختم قرآن را انجام دهند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۳۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر