۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
حمیدرضا ارباب سلیمانی:

نمایشگاه قرآن یک اذان معنوی است و ما را نسبت به قرآن متذکر می‌کند

نمایشگاه قرآن یک اذان معنوی است و ما را نسبت به قرآن متذکر می‌کند
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نمایشگاه قرآن یک اذان معنوی است و ما را نسبت به قرآن متذکر می‌کند که حواسمان باشد قرآن بالاترین نعمتی است که خدواند به ما عنایت کرده و تک تک ما وظیفه داریم از آن پاسداری و حراست کنیم.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حمیدرضا ارباب سلیمانی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن، بیان کرد: درباره نمایشگاه باید بگویم از یک طرف در مردم عطش بسیار بالا بود و منتظر بودند که به فرصتی دست پیدا کنند تا از تولیدات قرآنی بهره‌مند شوند. از سوی دیگر تولیدکنندگان حوزه قرآن آثار بسیار فاخری را در حوزه‌های مختلف خلق کرده و منتظر بودند مجالی پیدا شود تا کار عرضه شود. هم از جهت مخاطب و هم از جهت تولیدکنندگان، فرصت مغتنمی پیش آمد و نمایشگاه حلقه وصل و پل ارتباطی بین مردم و عزیزانی شد که در حوزه قرآن فعالیت‌های جدیدی را دنبال کردند و می‌توانند این‌ها را در این فرصت محدود به نمایش بگذارند.
 
وی افزود: از دست‌اندرکاران نمایشگاه قرآن سپاسگزاریم و همچنین از کسانی که در این فرصت کوتاه یک قدم بلند برداشتند. نمایشگاه قرآن یک اذان معنوی است و ما را نسبت به قرآن متذکر می‌کند که حواسمان باشد قرآن بالاترین نعمتی است که خدواند به ما عنایت کرده و تک تک ما وظیفه داریم از قرآن پاسداری و حراست کنیم. حراست از قرآن به معنای انس به قرآن و خواندن قرآن و عمل به قرآن است. به معنای این است که قرآن در زندگی ما معنا پیدا کند و ساری و جاری شود.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ان‌شاءالله نمایشگاه قرآن به اهداف بلند خود در این فاصله کم دست پیدا کند و به‌زودی تصمیمی گرفته شود که نمایشگاه دائمی قرآن در کشور پایه‌گذاری شود تا ما علاوه بر تولیدات داخلی از تولیدات جهان اسلام برای بهره‌مندی مخاطبان استفاده کنیم، چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی.
 
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «با توجه به تأکید رهبری بر فعالیت‌های دانش‌بنیان در شعار سال، این موضوع در نمایشگاه چقدر بروز و ظهور داشته است؟»، اظهار کرد: چند بخش را که فرصت بازدید پیدا کردم با همین رویکرد دیدم. شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه قرآن گام‌های جدیدی برداشته‌اند و کارهای جالبی عرضه کرده‌اند. به‌نظرم اگر این خط امتداد پیدا کند در آینده تحولی در فضای مجازی از طریق همین شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد قرآن خواهیم داشت.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۳,۶۰۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر