۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:

شاهد نمایشگاهی با محیط دلپذیر و فعالیت‌هایی متناسب با هر سلیقه‌ای هستیم

شاهد نمایشگاهی با محیط دلپذیر و فعالیت‌هایی متناسب با هر سلیقه‌ای هستیم
غلامعلی حداد عادل در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم، بیان کرد: امسال شاهد نمایشگاهی با محیط دلپذیر، فعالیت‌هایی بسیار متنوع و فضایی دلباز و متناسب با هر سلیقه‌ای هستیم.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شامگاه دوشنبه پنجم اردیبهشت 1401، از بخش‌های مختلف این رویداد قرآنی بازدید کرد.
 
وی در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم، بیان کرد: نمایشگاه بعد از دو سال که حسرت برگزارنشدنش را می‌خوردیم، امسال برپا شد. باید خدا را شکر کنیم که امکان برپایی این رویداد در ماه مبارک رمضان فراهم شده است. 
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: امسال شاهد نمایشگاهی با محیط دلپذیر، فعالیت‌هایی بسیار متنوع و فضایی دلباز و متناسب با هر سلیقه‌ای هستیم. هر فردی یک موضوع متناسب با خودش را اینجا پیدا می‌کند. 
 
حداد عادل گفت: افراد وقتی از این فضا خارج می‌شوند، پیام نمایشگاه یعنی «قرآن کتاب زندگی» را دریافت خواهند کرد. این نمایشگاه برای زن و مرد، کاسب و دانشمند و هر سلیقه‌ای، مفاهیمی درخور دارد. امیدواریم  برپایی چنین رویدادهایی، مقدمه‌ای برای فهم قرآن و زندگی قرآنی عموم مردم جامعه شود. 
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال فرآیند خوبی در برگزاری نمایشگاه دیده‌ام، افزود: این فضای نمایشگاهی تاثیرات زیادی روی جوانان و مخاطبان خواهد داشت. جوانانی که به این فضا می‌آیند تصویر‌برداری ذهنی کرده و این امر باعث پیوند مادام‌العمرشان با قرآن می‌شود. 
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه بازدید از «بخش جلسات خانگی قرآن»، درباره تاثیر این جلسات، گفت: در قدیم این جلسه‌های خانگی بسیار مرسوم بوده و در مدت کوتاهی قرآن را ختم می‌کردند. بانوان خانه‌دار به منزل همسایه‌هایی می‌رفتند که مسلط به قرآن خواندن بودند. این جلسات در محله ما هم با عنوان «مقابله» برگزار می‌شد. 
 
حداد عادل با تاکید بر اهمیت احیای سنت جلسات خانگی قرآن، تصریح کرد: نظیر این سنت در هیات‌های دینی هم بوده است. هیات‌ها سه بخش داشتند: بخش اول قرائت قرآن، بخش دوم سخنرانی و بخش پایانی مداحی و ذکر مصیبت بود. پدربزرگم 60سال قاری قرآن بود و برادران طاهری از آخرین شاگردان پدربزرگم بودند. امروز از تمامی دست‌اندرکاران احیای جلسات خانگی تقدیر می‌کنم.  
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۴۸۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر