۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

طراحی و نمایش قرآن موضوعی و نموداری در نمایشگاه قرآن

طراحی و نمایش قرآن موضوعی و نموداری در نمایشگاه قرآن
برای اولین‌بار قرآن نموداری و موضوعی با هدف دسترسی راحت به آیات قرآن کریم طراحی و در نمایشگاه قرآن کریم عرضه شده است.
محمد تهرانی؛ مسئول نمایش قرآن نموداری و موضوعی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: برای اولین‌بار در جهان اسلام قرآنی نموداری و موضوعی را طراحی کردیم که تا به حال سابقه نداشته است.
 
این فعال قرآنی گفت: هدف از این کار، دسترسی راحت به آیات قرآن کریم است. به‌عنوان مثال می‌خواهیم ببینیم در چه آیاتی درخصوص حجاب صحبت شده که در این قرآن موضوعی تجمیع شده است.
 
وی با اشاره به سازمان‌ها و نهادهای هدف این طرح، افزود: آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، مدارس، مساجد و حتی عموم مردم از این قرآن نموداری و موضوعی می‌توانند استفاده کنند. 
 
تهرانی همچنین بیان کرد: این روش کمک می‌کند کسی که می‌خواهد به آیه مدنظرش دسترسی پیدا کند، اینکار به‌راحتی با یک کلیک در گوشی همراه انجام می‌شود. علاوه بر آن تمام آیاتی که در قرآن کریم با آن مفهوم وجود دارند نیز نمایش داده می‌شود.  
 
این فعال قرآنی با تشریح چگونگی تقسیم‌بندی موضوعی این قرآن، گفت: عقاید، اخلاق، احکام و تاریخ پیامبران موضوعات این قرآن را دربر می‌گیرد که هر کدام به‌صورت مجزا زیرمجموعه‌هایی را شامل می‌شود. در بخش عقاید ریزموضوعاتی همچون خداشناسی، نبوت، امامت و معاد وجود دارد. در بخش معاد آیات به چهار قسمت مرگ، برزخ وعذاب‌های جهنم، بهشت و وقایع قیامت دسته‌بندی می‌شود. موضوع احکام نیز به چهار بخش مستحبات، واجبات، مکروهات و محرمات تقسیم می‌شود.
وی افزود: در بخش تاریخ پیامبران، نام و مشخصات انبیای الهی براساس تاریخ وفات، به‌صورت منظم چیده شده‌اند و وقایعی که درخصوص هر پیامبر در قرآن ذکر شده، اینجا تجمیع و به ترتیب وقوع آمده است.
 
تهرانی با اشاره به اینکه این قرآن نموداری از سوی یکی از پژوهشگران قم طراحی شده، بیان کرد: علاقه‌مندان در همه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای تهیه این قرآن نموداری به شماره 09124514162 پیامک بدهند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۳,۰۸۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر