۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

کارگاه روایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز امروز با سخنرانی «امین زمانپور»

کارگاه روایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز امروز با سخنرانی «امین زمانپور»
در دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
زمانپور هزار سال فعالیت تلاش فقها و مجتهدین در کنار امام خمینی رحمت الله علیه قرار گرفت تا در فروردین ۱۳۵۸ دولت اسلامی تشکیل شد، اظهار کرد: جامعه در دولت اسلامی، باید از قدرت و ثروت و اشرافی گری دور باشد.
 
 
 
این کارشناس در حوزه مسجد افزود: سوال اساسی این است که نظام اسلامی که تشکیل شده، چگونه باید این نظام مدیریت شود؟ امام خمینی رحمت الله علیه در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ مدل حکومت را از نظام طاغوت به سطح جامعه آوردند.
 
 
 
وی اضافه کرد: مردمی بودن بستنی خوردن با مردم نیست بلکه مدل مردمی را حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در اشل انقلاب اسلامی بیان کردند.
 
 
 
زمانپور ادامه داد: نظام مردمی و الهی و ولایی، فناوری هایی دارد که انتخابات و انفاق از مشخصه های آن است و درست در این فناوری ها مسجد بیش از هر جایی به کار می آید. امام خمینی رحمت الله علیه به جای تاسیس سازمان و نهاد و ارگان برای حل مشکل مسکن مردم، موضوع انفاق را مطرح کردند. مسجد نیز در این عرصه بسیار نقش مهمی دارد.
 
 
 
وی با بیان اینکه مدل امامت، مدل مردمی در حکمرانی  است و تشکیل سپاه و جهاد سازندگی از ابتکارات و فناوری های امامت در سطح مردمی است که امام خمینی رحمت الله علیه در این زمینه نیز بسیار جلوتر از وضعیت کشور حرکت کردند، یادآور شد: بسیج فناوری دیگر است که پایگاه اصلی آن در مساجد است. شکست آمریکا در عراق و افغانستان و سوریه، حاصل فراگیری بسیج مردمی در ابن کشورها با رهبری امامت امت و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود.
 
 
 
ابن کارشناس در حوزه مسجد گفت: مقام معظم رهبری در ادامه تکمیل مدل حکمرانی ولایی و زیرساخت، فناوری های هیئت و راهیان نور را توسعه دادند. جنبش نرم افزاری و نهضت چشم انداز از راهبردهای دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه و تکمیل مدل حکمرانی اسلامی است.
تعداد بازدید : ۲,۷۴۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر