۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

قول مهم وزیر ارشاد به تولیدکنندگان محصولات حجاب

قول مهم وزیر ارشاد به تولیدکنندگان محصولات حجاب
در بازدید امروز وزیر ارشاد از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن، وی قول مساعد داد که مسئله قرار گرفتن محصولات حجاب در زمره کالاهای فرهنگی را پیگیری کند.
به گزارش روابط عمومی انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب، امروز یک‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از بخش عفاف و حجاب بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کردند.
در این بازدید سه مشکل و مسئله عمده تولیدکنندگان محصولات حجاب یعنی نداشتن سکوی دائم فروش، لزوم تشکیل اتحادیه قوی تولیدکنندگان محصولات حجاب و قرار گرفتن محصولات حجاب جزو کالاهای فرهنگی که هر سه مشکل مدت‌هاست توسط انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب در حال طرح و پیگیری است، با وزیر ارشاد در میان گذاشته شد که وزیر ارشاد برای رفع این مشکلات قول مساعد دادند.
از نکات جالب توجه این بازدید همراهی همسر محترم وزیر ارشاد با ایشان بود که از تولیدکنندگان محصولات حجاب به دلیل گرانی این محصولات گله کردند که اسدالله سلیمانی،  مسئول بخش عفاف و حجاب نمایشگاه دلیل گرانی این کالای مهم فرهنگی و راه‌کارهای کاهش قیمت‌ها را تشریح کرد.
اسماعیلی در ادامه این بازدید با دغدغه‌مندی و روی باز سایر مشکلات طراحان و تولیدکنندگان محصولات حجاب را شنید و قول داد برای کاهش مشکلات تولیدکنندگان محصولات حجاب و کاهش قیمت این محصول مهم، قرار گرفتن محصولات حجاب در زمره کالاهای فرهنگی را پیگیری کند.   
بازدید از غرفه کارخانه حجاب شهرکرد که 15 درصد نیاز کشور به پارچه چادر مشکی را برطرف می‌کند و توضیح این مسئله به وزیر ارشاد و هیئت همراه که 85 درصد پارچه چادر مشکی مورد استفاده در ایران وارداتی است، از دیگر بخش‌های این بازدید بود.
غرفه «حجاب اولی‌ها» که در آن به دختران حجاب اولی جوایز ارزشمند اهدا می‌شود و غرفه دوخت رایگان چادر از غرفه‌هایی بود که بسیار مورد توجه وزیر ارشاد قرار گرفت. مسئولان غرفه دوخت رایگان چادر (این غرفه به همت انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب راه‌اندازی شده و در آن 20 خیاط ماهر هر روز ده‌ها چادر رایگان برای بانوان محجبه می‌دوزند) در گفت‌وگو با وزیر ارشاد تصریح کردند که برپایی این غرفه صرفاً برای تکریم بانوان محجبه در ماه رمضان و نوعی هدیه به بانوانی است که حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.
بخش نذر حجاب که با هدف تعدیل قیمت‌های محصولات حجاب در بازار راه‌اندازی شده و بخش پارچه فروش‌ها که نظارت بسیار دقیقی بر عملکرد این بخش در نمایشگاه صورت می‌گیرد نیز دیگر بخش‌هایی بود که وزیر ارشاد از آنها بازدید کرد.
لازم به ذکر است که امسال اولین سالی است که برگزاری بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن به انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب که جزو بخش خصوصی است واگذار شده است و این اولین تجربه واگذاری این بخش مهم به بخش مردمی محسوب می‌شود.

 

قول مهم وزیر ارشاد به تولیدکنندگان محصولات حجاب

تعداد بازدید : ۱,۵۳۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر