۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه:

نمایشگاه قرآن فرصت مغتنمی برای انس با قرآن است

نمایشگاه قرآن فرصت مغتنمی برای انس با قرآن است
حجت‌الاسلام هادی صادقی گفت: مردم علاقه‌مند به قرآن هستند و می‌خواهند با معارف و مفاهیم قرآنی بیشتر آشنا شوند. نمایشگاه قرآن، فرصت مغتنمی برای انس با قرآن است.
حجت‌الاسلام هادی صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: من هنوز همه نمایشگاه را ندیدم، اما همین چند بخش را که مشاهده کردم، استقبال مردم خوب است. بخش عفاف و حجاب، تنوع خوبی در پوشش‌های اسلامی ارائه داده و این خیلی ارزشمند است.
 
وی ادامه داد: خیلی خوشحالم از اینکه انواع روش‌ها و مدل‌های عفاف و حجاب را برای خانم‌ها طراحی کردند. متاسفانه آقایان در این زمینه مظلوم هستند. بیش از 100 غرفه برای بانوان در نظر گرفته شده و تنها یک غرفه برای آقایان در بخش حجاب و عفاف وجود دارد. امیدوارم برای آقایان نیز پوشش‌ها و مدل‌های بهتری ارائه دهند، زیرا آقایان نیز به این مساله نیاز دارند.
 
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه افزود: انواع پوشش‌هایی که می‌شود عنوان اسلامی را به آن‌ها داد در بخش حجاب و عفاف ارائه شده و مدل‌ها فقط در یک نوع و در قالب چادر سنتی قدیمی محدود نشده است. مدل‌های گوناگونی را در دسترس بانوان قرار داده‌اند که البته باید مدل‌هایی با پوشش قوی‌تر نیز ارائه داد.
 
وی به بخش‌های دیگر نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌های دیگر نمایشگاه قرآن که هرساله حضور داشتند، امسال رونق بهتری پیدا کرده که باید از برگزارکنندگان نمایشگاه قدردانی شود. سازمان تبلیغات اسلامی بخش‌هایی را با عنوان امام میانی، امام محله و... ارائه کرده که ایده‌ها و طرح‌های خوبی دارند چراکه در مسیر امامت قرآنی حرکت می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: از طرفی دیگر در نمایشگاه تنوع محصولات قرآنی وجود دارد که خیلی ارزنده است. نکته مهم دیگر اینکه هر سال جلو می‌رویم، تنوع در فضاهای دیجیتال هم بسیار گسترش یافته و محصولات قرآنی، مسائل قرآنی، مفاهیم قرآنی و معارف قرآنی، آسان‌تر در دسترس همگان قرار گرفته است.
 
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: نمایشگاه قرآن فرصتی است برای عرضه و دیدن و دیده شدن و هر دو دسته‌ تولیدکنندگان و بازدیدگنندگان از این فضا بهره خود را می‌برند. 
 
وی درباره تقارن ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قرآن نیز گفت: بی‌تردید مردم در ماه مبارک رمضان دل‌هایشان آماده‌تر است. خداوند متعال مهم‌ترین ویژگی ماه مبارک رمضان را نزول قرآن بیان کرده و می‌فرماید: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ». رمضان، ماهی است که قرآن برای هدایت بشر و برای راهنمایی و تشخیص حق از باطل، در آن نازل شده است.
 
حجت‌الاسلام صادقی افزود: اولین و مهم‌ترین ویژگی رمضان نزول قرآن است. فضاهای قرآنی در رمضان توسعه پیدا می‌کند و رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند، محافل قرآنی بیشتر تشکیل می‌شود و نمایشگاه قرآن نیز که به همین عنوان برگزار می‌شود، کاملا مناسبت زمانی آن رعایت شده و فضای مکانی هم که مصلی محل برگزاری نماز است. این تناسب‌ها ستودنی است.
 
وی ادامه داد: مردم علاقه‌مند به قرآن هستند و می‌خواهند با معارف قرآن بیشتر آشنا شوند. متاسفانه زبان ما با زبان عربی فاصله دارد و این فاصله ما را از فهم عمیق قرآن دور می‌کند و باید خودمان را با زحمت بیشتری به سمت قرآن بکشانیم، به همین دلیل فرصت‌هایی مثل نمایشگاه قرآن را باید مغتنم بشماریم.
 
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در پایان سخنانش بیان کرد: به نونهالان، جوانان، نوجوانان و بزرگترها توصیه می‌کنم که فرصت ماه رمضان را برای انس هرچه بیشتر با قرآن و آشنایی با مفاهیم و معارف قرآن از دست ندهند. این ماه فرصت خوبی است و می‌تواند به‌عنوان موتور محرک برای همه زندگی‌مان باشد. انشاءالله زندگی‌مان را قرآنی کنیم.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۷۶۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر