۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
در نشست «فرزندآوری، معایب تک‌فرزندی و قتل جنین» مطرح شد؛

لزوم تغییر نگاه‌ها نسبت به فرزندآوری

لزوم تغییر نگاه‌ها نسبت به فرزندآوری
کارشناس جمعیت و خانواده، بیان کرد: در زمینه عدم تمایل به فرزندآوری، بیشتر بحث اقتصادی مطرح می‌شود، اما معتقدم که لزوما فقط بحث اقتصادی مطرح نیست، بلکه باید نگاه‌ها را تغییر بدهیم، چراکه اگر نگرش تغییر کند، خیلی از این مشکلات حل می‌شود.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، شنبه سوم اردیبهشت 1401، نشستی با موضوع «فرزندآوری، معایب تک‌فرزندی و قتل جنین» با حضور سحر منصوری؛ فعال جمعیتی و آموزش خانواده در نمایشگاه قرآن برگزار شد.
 
منصوری در این نشست درباره احساس پدران و مادران نسبت به فرزندان‌ گفت: اغلب خانواده‌ها دوست دارند همه زندگی‌شان را برای بچه‌های خود بگذارند، اما غافل از این هستند که بچه‌های آنها برای یک زندگی خوب به خیلی چیزهای دیگر نیاز دارند. 
 
وی افزود: خواهر و برادر از مهم‌ترین نعمت‌هایی هستند که فقط پدر و مادر می‌توانند آن‌ها را هدیه بدهند. وقتی با پدر و مادرها صحبت می‌کنیم، به آنها توضیح می‌دهیم که شما از یک سنی به بعد نمی‌توانید جای خالی خواهر و برادر را برای فرزندان خود پر کنید و آنها برای رسیدن به اهداف خود به بیرون از خانواده رجوع می‌کنند.
 
این کارشناس بیان کرد: در دنیای امروزی، فضای مجازی جایگزین دنیای حقیقی شده است. حال در این شرایط اگر ما بچه‌هایمان را از داشتن خواهر و برادر محروم کنیم، آن‌ها رجوع بیشتری به فضای مجازی خواهند داشت.
 
منصوری در زمینه مبحث فرزندآوری ادامه داد: زمانی که در محافل مختلف درباره فرزندآوری صحبت می‌کنیم، بیشتر بحث اقتصادی است که در عدم تمایل به فرزندآوری مطرح می‌شود، اما با ۱۵ سال تجربه در این رشته، معتقدم که لزوما فقط بحث اقتصادی مطرح نیست، بلکه باید نگاه‌ها را تغییر بدهیم، چراکه اگر نگرش تغییر کند، خیلی از این مشکلات حل می‌شود.
 
 وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره موضوع قتل جنین گفت: هم‌اکنون معضل روز، قتل جنین است و آمار تکان‌دهنده‌ای نسبت به این موضوع وجود دارد. می‌دانید که قتل‌های جنینی جایی ثبت نمی‌شود و آمار غیررسمی است. طبق همین آمار 300 تا 400 هزار نفر، تعداد کف ماجرای قتل جنین است.
 
این کارشناس افزود: البته بعضی از مراجع آمار بیشتری را اعلام می‌کنند و اغلب این موارد مربوط به جهل خانواده‌ها نسبت به این موضوع است. این جهل را چه کسی باید برطرف کند؟ کسانی که به ما مراجعه می‌کنند می‌گویند بچه روح ندارد، زنده نیست، درحالی‌که بعد از هفت هفتگی قلب جنین شکل می‌گیرد، پس چطور می‌توانیم بگوییم زنده نیست. البته افراد کمی هستند که می‌دانند فرزند زنده است و بچه را می‌کشند. بیشتر افراد نسبت به این موضوع جهل دارند. در این شرایط ما باید به این  مسئله بیشتر بپردازیم و به این موضوع در سطح رسانه و محافل علمی و نخبگانی ضریب دهیم.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۲۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر