۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

استاد حوزه علمیه قم: حجاب ریشه در وحی و اوامر الهی دارد

استاد حوزه علمیه قم:  حجاب ریشه در وحی و اوامر الهی دارد
استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی از افراد مغرض به نحوی القا می‌کنند که حجاب امری است که در سال‌های اخیر به وجود آمده است یا تاریخ حجاب را به یک‌وقت معین خلاصه می‌کنند درحالی‌که حجاب ریشه در وحی و اوامر الهی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر طبسی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از کتاب حجاب در قرآن اثر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی که هم زمان با هشتمین شب از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان نمایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بندگان خدا نمی‌توانند بین دستورات قرآن کریم تبعیض قائل بشوند و بگویند این را قبول داریم و آن‌یکی را قبول نداریم.

وی ادامه داد: هر چیزی که خداوند به ما امر کرده عمل‌کردن به آن واجب است در این میان آیا

آیا دستورات اسلام در نماز و حج و خمس خلاصه می‌شود؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی ابراز داشت: خیر این‌طور نیست ما در کنار تمامی واجب‌ها یک واجب دیگری به نام حجاب داریم.

وی تصریح کرد: اگر نماز امر خدا است حجاب هم امر خدا است و در این میان جدایی انداختن میان اوامر الهی به‌هیچ‌عنوان برای ما قابل‌قبول نیست.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: برخی از افراد مغرض به نحوی القا می‌کنند که حجاب امری است که در سال‌های اخیر به وجود آمده است یا تاریخ حجاب را به یک‌وقت معین خلاصه می‌کنند درحالی‌که حجاب ریشه در وحی و اوامر الهی دارد.

وی بیان داشت: یک زن حق ندارد بگوید من نماز می‌خوانم، روزه می‌گیرم، حج هم انجام می‌دهم ولی وقتی پای حجاب در میان بیاید بگوید به این اصل ایمان ندارم. اصلاً تفکیک میان اوامر الهی یک نقشه شیطانی دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی وی کتاب حجاب در قرآن را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: این کتاب هم قبل از چاپ و هم بعد از چاپ دیدم که چند خصوصیت دارد از جمله اینکه یکی از امتیازهایش علمی بودنش است یعنی نویسنده انصافاً عالمانه به مسئله ورود پیدا کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر