۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

اهمیت جایگاه مردم در حکومت/ عوامل غفلت از مسجد

اهمیت جایگاه مردم در حکومت/ عوامل غفلت از مسجد
سعادتی با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در آ‌وردن مردم به صحنه گفت:در مقطعی بعد از انقلاب جریانی زمینه غفلت از مساجد را فراهم کرد، به طوری که هیئات مذهبی و جلسات قرآنی را خارج از مسجد هویت داد.

نشست تبیین مسئله حلقه‌های میانی با حضور سعید سعادتی، معاون راهبردی قرارگاه حضرت بقیه الله(عج) در تالار اندیشه نمایشگاه مسجد جامعه‌پردازبیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امشب( اول اردیبشهت ماه) برگزار شد.

 «سعید سعادتی» در این نشست امتیاز اصلی شیعیان نسبت به دیگر ادیان و مذاهب را فقه پویا دانست و گفت: آنچه که از منظومه فکری مقام معظم رهبری دریافت می شود، این است که رهبری به اقتضائات محیطی و میدانی ارزش قائل هستند.

معاون راهبردی قرارگاه حضرت بقیه الله(عج) بیان کرد: شهید بهشتی می فرمودند که ما آمده ایم که ذهنیت را به عینیت تبدیل کنیم، ما در طرح مباحث باید دشمنان را زمین گیر کنیم، اگرچه امروز دشمنان در نظریه های فکری حرفی برای گفتن ندارند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در موقعیت تاریخی قرار گرفته ایم که از بحث شناخت اسلام عبور کرده ایم،گفت: امروز مقابله ما با دشمن در بیان کارآمدی اسلام است، علامه مصباح یزدی(ره) می فرمودند که نهاد تعلیم و تربیت یکی از نهادهای  مهم است که باید مورد توجه باشد، این نهادها یکی از اولین ها است که ضرورت دارد که مورد اهتمام قرار گیرد.

سعادتی در ادامه با اشاره به اینکه نهاد امامت تنها امام نیست، اظهار کرد: با نگاه به تاریخ صدر اسلام می بینیم که پیامبر(ص) به تنهایی به مدینه نرفتند و امام حسین(ع) هم  به تنهایی در کربلا حضور نیافتند،امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که بدون مردم نمی توان کار کرد و موفقیت بدون حضور مردم حاصل نمی شود و همواره به این موضوع تاکید داشتند که جنگ را بدون مردم نمی توان اداره کرد.

معاون راهبردی قرارگاه حضرت بقیه الله(عج) ابراز کرد: در اهمیت جایگاه مردم در حکومت، امام خمینی(ره) در جای دیگری فرمودند که دولت بدون حضور مردم در جنگها شکست می خورد و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی های مختلفی به این موضوع تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مسجد می تواند نقش مردم را در صحنه پر رنگ کند، اضافه کرد: در مقطعی بعد از انقلاب در دهه ۸۰ جریانی زمینه غفلت از مساجد را فراهم کرد، به طوری که این جریان سعی کرد، هیئات مذهبی را از مساجد دور کند و  به هئیات مذهبی در بیرون مسجد هویت داد، که این موجب شد تا مدار فعالیت هیئت با مداح باشد تا عالم دینی.

 

سعادتی غفلت دیگری که در حوزه مسجد شکل گرفت را بیرون بردن فعالیت های قرآنی به خارج مسجد دانست و گفت: این اقدام موجب شکل گیری موسسات قرآنی در خارج از مسجد شد و حتی جلسات تفسیر قرآن نیز در مساجد کمرنگ شد. غفلت دیگر در زمینه مساجد این بوده است که در مقطعی با ایجاد فرهنگسراها و مراکز فرهنگی زمینه موازی کاری با مسجد فراهم شد. امروز ضرورت دارد که نهادها  و سازمان ها بر اساس اقتضائات زمان برنامه ریزی انجام دهند و برای هر قشری با زبان آن قشر برنامه طراحی کنند.

 

معاون راهبردی قرارگاه حضرت بقیه الله(عج) تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اهالی مسجد بر این نکته تاکید داشتند که سنگر مسجد، آخرین سنگر است که دشمنان نتوانستند آن را بگیرند.

تعداد بازدید : ۶۴۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر