۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

از معرفی ۴ عرصه اولویت‌دار حضور زنان در جهاد تبیین تا معرفی الگوهای این جهاد در نمایشگاه قرآن

از معرفی ۴ عرصه اولویت‌دار حضور زنان در جهاد تبیین تا معرفی الگوهای این جهاد در نمایشگاه قرآن
زمان‌وزیری گفت: ما در بخش خانواده و سبک زندگی نمایشگاه قرآن در چهار غرفه تسهیل‌گری عرصه‌های اولویت دار جهاد تبیین زنانه را حجاب و امر به معروف، فضای مجازی، روایت‌گری و فرزندآوری معرفی کرده‌ایم.
«حسن زمان وزیری» با اشاره به فعالیت بخش خانواده و سبک زندگی قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: ما در این بخش از این زاویه به موضوع زن پرداختیم که قرآن کریم نمونه کامل ایمان و کفر را زنان معرفی می کند و از مردان مثال نمی آورد. انقلاب اسلامی نیز الگوی سومی را برای زنان  تحت عنوان زن نه شرقی و نه غربی به تصویر کشیده است. در بخش تلاش کردیم ویژگی های زن نه شرقی و نه غربی را به تصویر بکشیم و آن را تبیین کنیم.

 

مسئول بخش خانواده و سبک زندگی قرآنی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: در این بخش ما سعی کرده ایم ساحت هایی که زن در آنها می تواند نقش آفرینی کند یعنی ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی را معرفی کنیم. در  ساحت فردی زن می تواند به قله کمالات انسانی همانگونه که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و بسیاری از زنان برجسته تاریخ رسیدند، برسد.

 

وی افزود: زن در ساحت خانواده نقش بی بدیلی دارد مقام معظم رهبری از زن به عنوان مجسمه عاطفه و تربیت کننده انسان نام برده اند و این نقش های بی بدیلی است که مرد نمی تواند این نقش ها را بر عهده بگیرد.

 

وی ادامه داد: در ساحت اجتماعی بحث استعداد و مهارت زنان در حوزه اشتغال مطرح است و حتی رهبری در این رابطه فرموده اند: اگر زنی در حوزه ای مهارتی دارد و جلوی وی گرفته شود به وی ظلم شده است. برای حضور اجتماعی زنان اقتضائات سه گانه ای مطرح شده است که این اقتضائات عبارت است از: رعایت حریم نامحرم، حفظ خصوصیات زنانه و خانه داری.

 

زمان وزیری گفت: ما در این بخش زنانی را که در طول تاریخ ایران به این وظیفه و تکلیف اجتماعی عمل کردند، معرفی کرده ایم از زنان مشهدی و نوغانی که برای حضور در تشیع پیکر حضرت رضا(ع) مهریه شان را به همسرانشان بخشیدند تا زنان فعال در دوران صفویه، قاجار و مشروطه و ... .

 

وی تاکید کرد: معتقدیم امروز نقش آفرینی جهاد تبیین زنانه است ما در این بخش در چهار غرفه تسهیل گری عرصه های اولویت دار جهاد تبیین زنانه را حجاب و امر به معروف، فضای مجازی، روایت زنان و فرزندآوری معرفی کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: در واقع در این  بخش به مخاطب اعلام می کنیم که اگر بخواهد در این عرصه ها جهاد تبیین داشته باشد چه کارها و فعالیت هایی را انجام دهد. همچنین محصولات مرتبط و منابع مطالعاتی را در اختیارش قرار می دهیم.

 

مدیر بخش الگوی سوم (جهاد تبیین زنان) ابراز کرد: همچنین، در این بخش  ۴۳الگوی نزدیک به جهاد تبیین را معرفی کرده ایم که این الگوها شامل زنان ورزشکار، خانه دار، شهیده کرونا، دانشمند و... را اشمل می شود و همه اینها ویژگی های دارند که نزدیک به الگوی سوم است. نیمی از این زنان در قید حیات هستند و در واقع الگوی زنده هستند و می توانند از حضور آنها بهره مند شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین ما هر روز در بخش میز گفتمانی داریم که به مسائل مذکور اختصاص دارد هم با مخاطب عمومی سخنانش را بیان می کند و هم مهمانان بخش مسائل کارشناسی را مطرح می کنند.

 

گفتنی است، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و از ساعت 17 تا 23 و 30 دقیقه میزبان بازدیدکنندگان از این تفرجگاه مذهبی است.

تعداد بازدید : ۸۴۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر