۲۸ فروردین ۱۴۰۱

کارگاه «سواد بازی‌های رایانه‌ای» برگزار شد؛

کارگاه «سواد بازی‌های رایانه‌ای» برگزار شد؛
حق‌وردی: خانواده‌ها شکاف دیجیتال بین‌نسلی را مرتفع کنند/ چه بازی‌هایی مناسب فرزندانمان است
یک کارشناس رسانه شکاف دیجیتال بین‌نسلی خانواده‌ها با فرزندانشان را خطرآفرین دانست‌، گفت: خانواده‌ها با آموزش و سوادرسانه‌ای، شکاف دیجیتال بین‌نسلی را مرتفع کنند.

به گزارش روابط عمومی منادیان، همزمان با دومین روز بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه منادیان بصیرت میزان کارگاه «سواد بازی‌های رایانه‌ای» شد.


حق‌وردی: خانواده‌ها شکاف دیجیتال بین‌نسلی را مرتفع کنند

«مهدی حق‌وردی» با بیان اینکه سواد بازی‌های رسانه‌ای ذیل سواد رسانه‌ای تعریف می‌شود، اظهار داشت: این سواد باعث می‌شود ما از فرصت‌های بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنیم و از آسیب‌های آن به دور باشیم.

این کارشناس رسانه به تشریح روند استفاده از بازی‌های رایانه‌ای پرداخت و گفت: طبق آمار رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ما در کشورمان ۳۲میلیون نفر گیمر داریم که متوسط ۹۰ دقیقه در روز بازی‌ها می‌‌کنند؛ این میزان استفاده از گیم مسئله است.

وی آموزش رسانه‌ای درخصوص بازی‌های رسانه‌ای را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: سواد بازی‌های دیجیتال باعث می‌شود ما بهینه از این ظرفیت استفاده کنیم.

حق‌وردی به تولید بازی‌های رایانه‌‌ای با موضوع حاج قاسم و نبرد آمرلی اشاره کرد و تاکید کرد: بازی‌های خوبی در حوزه جبهه مقاومت تولید شده است اما همچنان ۱۰ بازی برتر در سطح دنیا دارای پیام‌های منفی اخلاقی است اما اینکه چه بازی‌هایی مناسب فرزندان ما می‌باشند سوال مشترک همه خانواده‌ است؛ آشنایی با نظام رده‌بندی بازی‌های دیجیتال پاسخ به این مشکل است که بازی‌های رایانه‌ای را براساس فرهنگ تقسیم‌بندی می‌کند. این نظام به ما کمک می‌کند چه بازی را برای فرزندانمان انتخاب کنیم.

این کارشناس رسانه شکاف دیجیتال بین‌نسلی خانواده‌ها با فرزندانشان را خطرآفرین دانست‌، گفت: پدر و مادران به دلیل عدم اطلاعات و سواد فضای مجازی امکان مدیریت فرزندانشان را ندارند؛ در این راستا برگزاری دوره‌ها و نشست‌های آموزشی سواد دیجیتال به خانواده‌ها کمک می‌کنند تا شکاف دیجیتال بین‌نسلی کم شود.

گفتنی است؛ غرفه نوجوان «منادیان بصیرت» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه ۲۷ فروردین تا جمعه ۹ اردیبهشت از ساعت۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) راهرو ۹۶ میزبان علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.
تعداد بازدید : ۲,۹۳۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر