۱۱ خرداد ۱۴۰۰

یحیی علی­مردانی

یحیی علی­مردانی
آموزش
دوره اول

نام : یحیی

نام خانوادگی : علی مردانی

تاریخ تولد : 1310

سال انتخاب : 1373

برگزیده شده در حوزه : آموزش

منتخب دوره : اول

 
یحیی علی­مردانی در سال 1310 در شهرستان محلات دیده به جهان گشود. از شش تا سیزده سالگی در مکتبخانه به تحصیل جامع المقدمات پرداخت. در سال 1326 به تهران آمد و به کسب و کار اشتغال یافت. در تهران فراگیری علوم تجوید و قرائت را نزد مرحوم استاد احمد نصرالله مازندرانی ادامه داد. و پس از آن در سال 1334 به جلسات قرائت قرآن استاد مولایی که در شب های سه شنبه و صبح جمعة هر هفته در منازل برگزار می شد، شرکت می کرد. بعدها نیز که این کلاس ها به مسجد هدایت راه یافت، تا سال 1362 افتخار کسب فیض و بهره گیری از ایشان را داشت.

یحیی علی مردانی در دوران جنگ تحمیلی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی با گروهی از قاریان یک دوره کلاس های آموزشی قرآن کریم برگزار کرد که 17 روز به طول انجامید. همچنین با دعوت هایی که از وی شده است در بسیاری از شهرها و استان های کشور اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کرده است.

استاد یحیی علی مردانی بیش از 50 سال است که در خدمت عاشقان قرآن است و در واقع خود را وقف قرآن آموزی کرده و هر جا دعوتی از ایشان شود با کمال میل و عاشقانه می پذیرد و با وجود سن و سالی که دارد همچنان خدمتگزار قرآن است. وی از سال 1332 به بعد در سرپرستی جلسات قرائت قرآن با استاد مولایی همکاری داشته و از سال 1350 به بعد به اشارة استاد، جلسة دیگری برای آموزش افراد مبتدی تشکیل داد و تا سال 1362، سرپرستی آن را به عهده داشت.

ایشان درحال حاضر، در هفته چهار جلسه آموزش قرآن کریم را در مسجد یاسین، حسینیة شهید محلاتی و در منزل دو تن از عاشقان قرآن کریم اداره می کند. از وی جزوه هایی به نام «درسی از تجوید» منتشر شده و در چند مسابقه قرائت قرآن کریم به عنوان داور تجوید حضور داشته است.

سه نفر از فرزندان استاد از قاریان بین المللی قرائت قرآن کریم هستند که موجب افتخار خانواده به شمار می روند.

از آثار این استاد می‌توان به تهیه جزوه روش تدريس روخوانی در ۱۶ درس و آموزش خلاصه‌ای از تجوید قرآن اشاره کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر