۱۱ خرداد ۱۴۰۰

غلامرضا صفامهدوی

غلامرضا صفامهدوی
امور هنری
دوره اول

نام : غلامرضا

نام خانوادگی : صفامهدوی

تاریخ تولد : 1316

سال انتخاب : 1373

برگزیده شده در حوزه : امور هنری

منتخب دوره : اول

 
غلامرضا صفا مهدوی در سال 1316 در شهر مشهد دیده به جهان گشود. دوران تحصیل ابتدایی را در مشهد گذراند. سپس مدتی در کار کشاورزی یاور پدر خود بود و چند سال نیز در امور حسابداری بعضی از تجارت خانه های قالی و قماش مشغول به کار شد.

حدود سال 1342 به خطاطی رو آورد و در وجود خود عشق و علاقة شدیدی نسبت به هنر خطاطی به ویژه خط نسخ احساس کرد. در اوقات فراغت از روی خط مرحوم طاهر خوشنویس تمرین می کرد تا اینکه پس از دو سال تمرین، خط وی در حد خوش قرار گرفت. در سال 1344 سفری به تبریز کرد و محضر استاد را درک کرد و از تعالیم و راهنمایی های ایشان بهره فراوانی گرفت و تقریباً دو سال دیگر نیز به مشق نظری و تحریری پرداخت و پس از آن به نوشتن چند کتاب کوچک از قبیل «عم جزء» و «مناقب ائمه (ع)» و کتابی درادعیه به نام «وسیلة النجاة» پرداخت.

در سال 1346 در مشهد به سفارش سرکارخانم رنجبر، معلم قرآن و شرعیات در آموزش و پرورش، موفق به نوشتن یک جلد کلام الله مجید با ترجمة فارسی به رسم الخط پاکستان شد.

در سال 1351 نیز در تهران به خدمت استاد بزرگوار مرحوم طاهر خوشنویس رسید و از ایشان گواهینامة خوشنویسی دریافت کرد.

غلامرضا صفا مهدوی عمر خویش را وقف هنر کرده است، هنری که سرچشمة آن عشق به حقیقت است. مهم ترین کار استاد قرآن نگاری است. آثاری که از استاد غلامرضا صفا مهدوی منتشر شده، بدین شرح است:

1. کتابت قرآن مجید، با ترجمة فارسی، مشهد، 1346

2. کتابت قرآن مجید، تهران، 1356

3. کتابت قرآن مجید، تهران، 1372

4. کتابت مفاتیح الجنان، با ترجمة فارسی، مشهد، 1354

5. کتابت مفاتیح الجنان، با ترجمة فارسی و خط نسخ و نستعلیق، تهران، 1369

6. کتابت مفاتیح الجنان، با ترجمة فارسی (به صورت جزوه های مختلف به نام نیایش شهید شریعت، از شماره 1 تا 7)، تهران، از سال 1369 به بعد.

7. کتابت مفاتیح الجنان، (با نام ادعیه ماثوره و مجمع الزیارات رضویه و سورة‌ مبارکه انعام)، مشهد، 1369

تعداد بازدید : ۱,۱۶۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر