۱۱ خرداد ۱۴۰۰

حبیب الله فضائلی

حبیب الله فضائلی
امور هنری
دوره دوم

نام : حبیب الله

نام خانوادگی : فضایلی

تاریخ تولد : 1301

سال انتخاب : 1374

برگزیده شده در حوزه : امور هنری

منتخب دوره : دوم

 
حجت الاسلام و المسلمین فضایلی در سال 1301 در شهر سمیرم در خانواده های روحانی معروف به علم و فضیلت دیده به جهان گشود. ابتدا در حد تمیز و بروز استعداد زیر نظر پدر که خود دست پروردة مرحوم آخوند ملامحمد صادق (ره) – و از هنر خوشنویسی نیز بهره مند بود – تربیت یافت و از درس وتعلیم و تشویق او بهره گرفت. چندی بعد از فوت پدر که در 13 سالگی او اتفاق افتاد، برای تحصیلات حوزوی عازم اصفهان شد و هشت سال از محضر مدرسان علوم مختلف صرف و نحو و منطق و فقه و اصول استفاده برد. سپس به دروس جدید رو آورد و موفق به اخذ لیسانس ادبیات فارسی شد. آنگاه به آموختن انواع خطوط اسلامی پرداخت و در این فن در شمار یکی از استادان معروف درآمد. ایشان به سبب خط ممتازش مورد توجه بسیاری از محافل هنری قرار گرفت و در طول عمر با برکتش موفق شد صدها یادگار از این هنر اصیل اسلامی از خود به جای گذارد. وی تا سال 1358 مدت سی سال به عنوان دبیر در آموزش و پرورش اصفهان به تدریس تعلیمات دینی و عربی و تعلیم خط مشغول بود. استاد فضایلی در ضمن تحصیلات و اشتغالات به فن خوشنویسی از محضراستادان، تعلیم شاگردان، تحقیق و تألیف برکنار نماند و بیشتر سعی و تلاش او در پدید آوردن آثار اسلامی و در زمینه قرآن و احادیث بوده است.

تألیف «اطلس خط» و «تعلیم خط» و کتاب «آیة نور» و کتاب «اصحاب رس» و نوشتن لوحه ها و کتیبه های بسیاری از سوره ها و آیات قرآن بر زمینة کاشی و غیره جهت اماکن مقدس و مساجد از آثار ایشان است. وی بنا به ذوق ادبی و شرکت در انجمن های شعر، اشعاری دربارة قرآن و مدح ائمه اطهار نیز سروده است. او در سال 1374 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از خادمان قرآن کریم معرفی و در نمایشگاه بزرگ قرآن از وی تجلیل شد.

از آخرین و مهم ترین آثار استاد حبیب الله فضایلی، کتابت موفق و ممتاز قرآن مجید است که از سوی انتشارات سروش با شکلی آراسته و نفاست خاص به چاپ رسیده است.

ایشان پس ازعمری تلاش ومجاهدت در راه اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی در آبان ماه 1376 دار فانی را وداع گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر