۱۱ خرداد ۱۴۰۰

ابوالقاسم ایرجی

ابوالقاسم ایرجی
مدیریت
دوره دوم

نام : ابوالقاسم

نام خانوادگی : ایرجی

تاریخ تولد : 1335

سال انتخاب : 1374

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

منتخب دوره : دوم

 
در سال 1335 در بخش کجور شهرستان نوشهر دیده به جهان گشود. دوران کودکی و تحصیلات مقطع ابتدایی را در همان شهرستان و آموزش دوران متوسطه را در دبیرستان های تهران گذراند. در سال 1356 از دبیرستان ارشاد تهران موفق به اخذ گواهی دیپلم در رشتة طبیعی شد و در همان سال در کنکور سراسری در رشتة اقتصاد دانشگاه شیراز پذیرفته شد و تا سال 1358 در آن دانشگاه ادامة تحصیل داد.

پس از بازگشایی مجدد دانشگاه ها (که به مناسبت انقلاب فرهنگی تعطیل شده بودند) تا شهریور 1364 در دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد.

ایشان در سنین نوجوانی علاوه بر ادامة تحصیل در مدارس آموزش و پرورش به تحصیلات حوزوی نیز توجه داشت و به تناسب در حوزه های علمیه نزد استادان مختلف دروس ادبیات عرب و مقداری نیز از سطح یک را فرا گرفت.

اوایل دی ماه سال 1361 دردفتر امور اجتماعی وزارت کشور مشغول به کار شد. اشتغال در وزارت کشور در واقع با ورود به تحقیقات اجتماعی او همراه بود. ابتدا در سمت کارشاسی پژوهش های اجتماعی و فرهنگی به خدمت پرداخت و بالاخره در سال 1365 به عنوان معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی وزارت کشور منصوب شد و تا سال 1368 در این سمت انجام وظیفه کرد. سپس یک سال و نیم با نهاد ریاست جمهوری همکاری کرد و از اول تیر ماه 1370 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شد.

ابوالقاسم ایرجی در سمت ها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام وظیفه کرده است.

در دورة اشتغال در حوزه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر فعالیت های جاری (امور برنامه ریزی اداری و مالی حوزه) ، کارهای مربوط به سازماندهی و پشتیبانی از طرح های کلان در حوزة فرهنگ و به ویژه دایرة المعارف ها، کتاب های مرجع و کتب علوم قرآنی و احادیث و... نیز به عهده ایشان بود. در این حوزه حمایت جدی از طرح ها، تحقیقات و انتشار آثار مربوط به قرآن و علوم قرآنی در اولویت قرارگرفت و برای انجام یافت 5 طرح بزرگ در مورد قرآن، تألیف و انتشار 17 عنوان کتاب علوم قرآنی، تحقیق، تصحیح و انتشار 16 عنوان تفسیر و رسالة علوم قرآنی از طریق انعقاد قرارداد و حمایت از پژوهشگران و مؤسسات و مراکز فرهنگی اقدام شد.

ایشان در طول خدمت درحوزة معاونت امور فرهنگی به عنوان یکی از اعضای اصلی هیأت مدیرة مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران نیز انجام وظیفه می کرد و همزمان با برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان در سال های 1372 و 1373 و 1374 در تهران برگزار شده است، در برنامه ریزی، طراحی و اجرای نمایشگاه های قرآن و کتب علوم قرآنی در مراکز استان ها توسط مؤسسة نمایشگاه های فرهنگی ایران سهم به سزایی داشته است به طوری که در طول سال های 1373 و 1374 در مراکز استان ها و شهرستان ها با همکاری ایشان هفت نمایشگاه قرآن برگزار شد همچنین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری هفتة کتاب، 700 نمایشگاه قرآن و کتب علوم قرآنی در مساجد سراسر کشور با مشارکت فعال ایشان برگزار شده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۲۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر