۱۱ خرداد ۱۴۰۰

سید محمدحسین طباطبایی

سید محمدحسین طباطبایی
تبلیغ وترویج
دوره سوم

نام : سیدمحمدحسین

نام خانوادگی : طباطبایی

تاریخ تولد : 1369

سال انتخاب : 1375

برگزیده شده در حوزه : تبلیغ وترویج

منتخب دوره : سوم

 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدحسین طباطبایی در سال 1369 در قم دیده به جهان گشود. پدر و مادر علم الهدی از حافظان قرآن مجید بودند. او در دو سال و چهار ماهگی زیر نظر پدرش شروع به حفظ کلام الله مجید کرد و در پنج سالگی موفق به حفظ کامل آن شد. ایشان با تسلطی حیرت انگیز اکثر سخنان محاوره ای خود را نیز با استفاده از آیات قرآن بیان می کند. نحوة حفظ او نیز عجیب و شگفت انگیز است و با اشارات ابداعی و حرکات دست پدرش انجام گرفته و از روزی یک کلمه شروع شده و تا روزی یک صفحه ادامه داشته است. همچنین آقای سید محمد حسین طباطبایی دربارة ‌محل آیه و صفحه ای که هر کدام از آیات در قرآن عثمان طه در آن واقع شده حضور ذهن دارد و می تواند پاسخ گوید.

علم الهدی ابتدا جزء های سی ام و بیست و نهم را حفظ کرد سپس به حفظ سوره های ابتدای قرآن مجید پرداخت. از آنجا که پدرش علاقه داشت او همه آیات را با ترجمه حفظ کند و به طور کامل با مفاهیم آیات آشنا شود، روشی ابداع کرد که با آن توانست تمام معنای آیات و الفاظ آن ها را به او آموزش دهد.

پدربزرگ و مادربزرگش با خریدن کتاب های نقاشی، اسباب بازی و انواع خوراکی ها علم الهدی را تشویق می کردند و کار حفظ قرآن مجید روز به روز بهتر پیش می رفت.

علم الهدی مهارت های شایان توجهی در زمینه حفظ قرآن مجید دارد و افزون بر این بسیاری از اشعار گلستان سعدی، دوازده بند محتشم کاشانی و منتخب روایات اصول کافی را مطالعه و حفظ کرده است . علم الهدی هم اکنون در دانشکدة ادبیات زیر نظر استادان مجرب مشغول به تحصیل است و همان کتاب هایی را می خواند که دانشجویان این رشته مطالعه می کنند.

علم الهدی مورد امتحان بسیاری از علما و صاحب نظران قرار گرفته و از تمام آزمون ها سربلند بیرون آمده است همچنین دانشگاه حجاز کاونتری انگلستان پس از انجام امتحانات ویژة تخصصی دکترا، در دو جلسه بر اساس استانداردهای دانشگاه های انگلستان، وی را برای دریافت درجة دکترا در پنج موضوع علوم قرآنی حائز شرایط لازم تشخیص داده است. این پنج موضوع عبارتند از:

1. حفظ کل قرآن مجید با ترجمه

2. بیان موضوعی آیات قرآن مجید

3. تفسیر و توضیح آیات به وسیله آیات دیگر قرآن مجید

4. مکالمه به وسیله آیات قرآن

5. روش بیان قرآن بر اساس شیوة اشاره.

تعداد بازدید : ۳,۴۲۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر