۱۱ خرداد ۱۴۰۰

علیرضا طالب پور

علیرضا طالب پور
نرم افزار
دوره سوم

نام : علیرضا

نام خانوادگی : طالب پور

تاریخ تولد : 1341

سال انتخاب : 1375

برگزیده شده در حوزه : نرم افزار و اطلاع رسانی

منتخب دوره : سوم

 
علیرضا طالب پور در سال 1341 در تهران دیده به جهان گشود. پس از فراغت از تحصیل در دبیرستان نیکان، به خاطر علاقه ای که به علوم اسلامی داشت، از سال 1359 در این حوزه مشغول تحصیل شد. با طی کردن دروس مقدمات و سطح از محضر اساتید دروس خارج فقه و اصول همچون حضرات آیات عظام وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و ناصر مکارم شیرازی،‌ بهره برد و تا سال 1372 به تحصیلات حوزوی خود ادامه داد.

او که همزمان با این تحصیل، از سال 1363 تا 1367 در مقطع کارشناسی، در رشتة الکترونیک دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز به مطالعه این رشته پرداخته بود، با استفاده از تجارب و دانش خویش فعالیت چشمگیری را از سال 1366 در به کارگیری کامپیوتر در علوم اسلامی پایه ریزی کرد که سرانجام این فعالیت ها منتهی به تأسیس مرکز تحقیقات علوم اسلامی قم در سال 1367 شد. در دورة مدیریت دکتر طالب پور دستاوردهای ممتازی توسط مرکز مزبور حاصل شد که مهم ترین نتیجة آن دستیابی سریع و موثر به منابع تخصصی بود. او در سال 1371 مؤسسه تحقیقاتی امام رضا (ع) را با هدف ارائه مطالب اسلامی برای عموم تأسیس نمود. این مؤسسه طی 9 سال فعالیت، بیش از 50 عنوان لوح فشرده در زمینه های قرآن، عترت، احکام، ادعیه، اشعار و سرگرمی تولید کرد و موفق به دریافت جوایز ارزنده و کسب عنوان خادم و برگزیده قرآن کریم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

همچنین مؤسسه امام رضا (ع) بهترین دایرة المعارف نمایشگاه کتاب تهران و بهترین نرم افزار چند رسانه ای را عرضه نمود و با دریافت جایزه مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر طالب پور از سال 1378 تا سال 1379 به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه surrey انگلستان مشغول شد و با دریافت مدرک در رشتة هوش مصنوعی موقتاً به تحصیل خود در این دانشگاه خاتمه داد. اما بلافاصله در دورة‌ دکتری رشتة پردازش تصویر، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل برگزید و تا سال 1386 به مطالعات تخصصی در این زمینه پرداخت.

وی از سال 1380 مدیریت موسسه تبیان را برعهده گرفته است، در دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز به تدریس می پردازد.

تعداد بازدید : ۳,۸۱۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر