۱۱ خرداد ۱۴۰۰

محمد سهیلی پور

محمد سهیلی پور
نرم افزار
دوره سوم

نام : محمد

نام خانوادگی : سهیلی پور

تاریخ تولد : 1341

سال انتخاب : 1375

برگزیده شده در حوزه : نرم افزار و اطلاع رسانی

منتخب دوره : سوم

 
محمد سهیلی پور در سال 1341 در شهر نجف آباد دیده به جهان گشود. در کودکی به اصفهان رفت و در دوران تحصیل راهنمایی با شرکت در کلاس های آقای پرورش و دکتر صلواتی با آثار مطهری و دکتر شریعتی آشنا شد و انس با قرآن به بزرگ ترین آرزوی او بدل شد.

در سال 1357 با شرکت در نمازهای جمعه به امامت آیت الله طاهری به فعالیت های انقلابی کشیده شد. در تابستان همان سال با شرکت در کلاس علوم دینی، محضر شهید صدوقی را درک کرد. پس از پیروزی انقلاب تحصیلات دبیرستان را تمام کرد و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنگ رفت سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد، در عین حال بررسی و کار با کامپیوتر در زمینة قرآن برای او به صورت آرزو درآمد و با استفاده از امکانات دانشگاه و به یاری گروهی از دوستان هم فکر که بعضی حوزوی وبرخی دانشگاهی بودند تیم 10 نفره ای را در زمینة کاری پژوهشی تشکیل دادند. طی دوره ای سه ساله (سال های 1364 تا 1367) موفق به ایجاد یک فایل ارزشمند از اطلاعات قرآن شدند. و این اولین متن کامپیوتری قرآن بود که در کشورمان ایران تولید شده بود.

محمد سهیلی پور 4 سال به عنوان مسؤول کامپیوتر و تحقیقات در صنایع خودکفایی سپاه فعالیت کرد. ایشان برای آنکه بتواند کارهای رایانه ای طرح قرآن را بهتر انجام دهد، رشتة تحصیلی خود را از کنترل به کامپیوتر تغییر داد. سپس در مؤسسه مکتب فردا به طور جدی این کار را پی گرفت و همراه همکارانش به تهیه وتولید نرم افزارهای قرآنی پرداخت. حاصل این تلاش هاعبارتند از:

1. نرم افزار «تبیان انگلیسی» به سفارش واحد فرهنگ ومعارف قرآن

2. نرم افزار «نشر» به سفارش مؤسسه نشر آوران

3. نرم افزار «نماز یک»

4. نرم افزار «ترجمة واژگان» برای ترجمة واژه ای متون انگلیسی به فارسی

5. نرم افزار «پیام تلفن» همراه امکاناتی برای تنظیم کارهای روزانه

6. نرم افزار «کوثر» که در 3 سطح تهیه شده است: کوثر قرآن و ترجمة (دانش آموزی)، کوثر عمومی و کوثر کامل که تواناترین نرم افزار آموزشی – پژوهشی قرآن است.

7. نرم افزار «ترجمة واژگان 2» برای ترجمة واژه ای متون انگلیسی به فارسی

8. نرم افزار «مدیران» برای تنظیم برنامه های آموزشی مراکز مختلف (برنامه نویسی)

9. نرم افزار «تصمیم» یک مدل جامع تصمیم گیری است تا تصمیم های مهمی که اتخاذ آن ها نیاز به بررسی های وسیع تری دارد بهتر به انجام رسد.

تعداد بازدید : ۳,۵۶۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر