۱۰ خرداد ۱۴۰۰

عباس سلیمی

عباس سلیمی
تبلیغ وترویج
دوره سوم

نام : عباس

نام خانوادگی : سلیمی

تاریخ تولد : 1332

سال انتخاب : 1375

برگزیده شده در حوزه : تبلیغ وترویج

منتخب دوره : سوم

 
عباس سلیمی در سال 1332 در تهران دیده به جهان گشود. در دوران طفولیت (قبل از سال 1340) با همت و تلاش والدین خود فعالیت های قرآنی خویش را آغاز کرد و اولین جلسه ای که در آن به فراگیری قرآن پرداخت، جلسات هفتگی «هیأت جوانان زینبیه» در حوالی میان بروجردی تهران بود. وی مدرک دیپلم خود را از دبیرستان آیین دانش گرفت سپس تحصیلات خودرا در رشتة حقوق تا مقطع کارشناسی در دانشکدة علوم قضایی تهران و پس از آن تا سطح کارشناسی ارشد در رشتة علوم جزا و جرم شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران ادامه داد. او علاوه بر خدمتگزاری در ارتش جمهوری اسلامی ایران با نهادها و ارگان های مختلف اسلامی- قرآنی کشور همکاری دارد که عبارتند از:

- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (برنامه های سیمای قرآن، بیت عتیق، مسابقة فرهنگ قرآنی، سیمای حج و سفری به شام)

- سازمان تبلیغات اسلامی (عضویت در شورای دارالقرآن الکریم) تا سال 1370

- دارالتحفیظ القرآن الکریم (عضویت درهیأت امنا)

- مؤسسه قرآن و عترت (عضویت در هیأت امنا)

- آستانة حضرت عبدالعظیم (ع) (خدمت در دارالقرآن الکریم آستان) تا سال 1376

- فرمانداری شهر ری (مشاور فرهنگی فرماندار) تا سال 1372

- مسؤول کمیته قرآن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

- رئیس دانشکدة علوم و فنون فارابی ارتش جمهوری اسلامی ایران

او قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در هیچ کدام از مسابقات دولتی شرکت نکرده است ولی اواخر سال 1356 در مسابقاتی که از سوی دارالتحفیظ القرآن الکریم با مدیریت آقای سلطانی و تحت نظارت حضرت آیت الله شیخ جعفر سبحانی و مرحوم استاد حاج بیوک اصل محمدی برگزار شد، شرکت کرد و پس از کسب موفقیت همراه 19 نفر از قاریان ایرانی موفق شد در مسجد الحرام و مسجد النبی (ص)، در مقابل کعبة معظمه و روضة شریف نبوی به تلاوت قرآن بپردازد.

همچنین در سال 1358 موفق به کسب رتبة دوم کشور شد و بار دیگر به مکه و مدینه رفت. در تابستان سال 1358 نیز در مسابقات بین المللی کشور مالزی مقام نخست جهانی را برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای کشورمان به ارمغان آورد.

سلیمی تاکنون به کشورهای عربستان (7 نوبت به منظور اجرای برنامه های قرآنی و شکرت در مراسم حج)، سوریه (3 بار برای انجام دادن تحقیقات در زمینة اماکن متبرکة سرزمین شام و تلاوت قرآن)، لبنان، سریلانکا، ترکیه، سودان، یوگسلاوی، امارات عربی متحده، سویس، مالزی (2 بار، یک بار برای شرکت در مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم سال 1358 و بار دیگر در سال 1361 به عنوان اولین داور اعزامی ازا یران به کشور مذکور برای قضاوت در مسابقات بین المللی) سفر کرده است.

وی از پدر و مادر خود به عنوان اولین کسانی که او را با قرآن آشنا کرده اند و از همسر خویش به عنوان بهترین همراه و مشوق خود درمسیر فعالیت های قرآنی نام برده و از آنان خاضعانه و صمیمانه سپاسگزاری کرده است.

عباس سلیمی در حال حاضر معاون روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) است.

تعداد بازدید : ۳,۵۷۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر