۱۰ خرداد ۱۴۰۰

عبدالکریم بی آزار شیرازی

عبدالکریم بی آزار شیرازی
پژوهش
دوره سوم

نام : عبدالکریم

نام خانوادگی : بی آزار

تاریخ تولد : 1323

سال انتخاب : 1375

برگزیده شده در حوزه : پژوهش

منتخب دوره : سوم

 
در سال 1323 در شیراز دیده به جهان گشود. مقدمات حوزه های دینی را در شیراز طی کرد و سطوح عالی و دروس خارج را در قم و نجف اشرف، از محضر علمای بزرگ از جمله حضرت امام خمینی (ره) فرا گرفت و تمامی بحث های مسائل مستحدثه ایشان را به رشته تحریر درآورد.

در سال 1353 به دریافت گواهی افتا و اجتهاد از وزارت علوم و آموزش عالی نائل آمد. در سال 1354 رهسپار دانشگاه مک گیل کانادا شد و در انستیتو مطالعات اسلامی به تحصیلات دانشگاهی پرداخت و در تاریخ و تمدن اسلامی موفق به اخذ درجة M.A شد. از سال 1361 به تدریس در دانشگاه های ایران پرداخت. در سال 1372 در علوم قرآن و حدیث موفق به اخذ درجة دکترا شد. ایشان از سال 1348 با دارالتقریب قاهره و دبیر کل آن همکاری داشت و مسؤولان دارالتقریب وی را برای ترجمة مقالات رجال تقریب در مجلة رسالة الاسلام برگزیدند. این ترجمه ها زیر نظر دبیر کل محترم دارالتقریب در چند جلد چاپ و منتشر شد. از آغاز تأسیس مجمع جهانی تقریب، از سوی مقام معظم رهبری به عضویت شورای عالی این مجمع درآمد و یک سال معاونت امور بین­الملل این مجمع را به عهده داشت.

وی هم اکنون از سوی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و هیأت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر محترم علوم و آموزش عالی عهده دار ریاست این دانشگاه است.

عبدالکریم بی آزار شیرازی تاکنون بیش از 150 عنوان کتاب به رشتة تحریر درآورده که بیشتر آن ها چاپ و منتشر شده است از جمله:

1. تفسیر کاشف (به فارسی و عربی) 8 جلد، 2. رسالة نوین امام خمینی (ره) (به فارسی، انگلیسی و اردو) 4 جلد، 3. رسالة نوین فقهی پزشکی 4 جلد، 4. قرآن در ادب فارسی 4 جلد، 5. قرآن ناطق 3 جلد، 6. قرآن و طبیعت (فارسی، عربی، ترکی و روسی) 15 جلد، 7. داستان زندگی پیامبر (فارسی، عربی، اردو، کردی و اسپانیایی) 20 جلد، 8. امام متقین علی (ع) 7 جلد، 9. فاطمه (س) پارة پیامبر 7 جلد، 10. امام حسن (ع) 3 جلد و ...

کتاب های قرآن پژوهی استاد در واقع می تواند جوابگوی نیازهای بسیاری از جوانان و نوجوانان قرآن پژوه باشد.

تعداد بازدید : ۱,۰۱۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر