۱۰ خرداد ۱۴۰۰

سید محمد حسینی موحد

سید محمد حسینی موحد
امور هنری
دوره چهارم

نام : محمد

نام خانوادگی : حسینی موحد

تاریخ تولد : 1337

سال انتخاب : 1376

برگزیده شده در حوزه : امور هنری

منتخب دوره : چهارم

 
سید محمد حسینی موحد در سال 1337 در شهر قم دیده به جهان گشود. پس از آن‌که او تحصیلات خود را در قم و تهران به پایان رساند، به مدّت 19 سال در قم و تهران به تعلیم هنرچویان در خطوط نسخ نستعلیق و ثلث پرداخت. در این مدت آثاری از خطوط نسخ و ثلث را در ابعاد کتیبه در اماکن مذهبی و فرهنگی از خود به جا گذاشته که نشان دهندة تبحر و توانایی او در این زمینه است. از آثارش می‌توان به کتابت کتیبه‌هعای دهگانة او اشاره کرد: 1. مسجد جمکران 2. مسجد بلال 3. کتابخانه و موزة ملک 4. حرم حضرت عبدالعظیم (ع) 5. مدرسة فیضیه 6. سردر جامة الزهراء (س) 7. حرم حضرت رضا (ع) 8. لوح مزار حضرت رضا (ع) 9. ضریح حضرت رضا(ع) 10. مصلای امام خمینی تهران 11- حرم امیر المومنین 12- کاظمین 13- حرم حضرت زینب همچنین صدها قطعه خوشنویسی به منظور استفاده روی جلد کتاب‌های علمی، فرهنگی، ادبی و دینی و ده‌ها پوستر به مناسبت‌های گوناگون.

او نزد استادان به نام هنر خوشنویسی به فراگیری این هنر پرداخت و در زمینة خط نستعلیق از محضر استاد خروش و در خط نسخ از استاد صمدی کسب فیض کرد. شرکت او در بیشتر نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز از فعالیت او در این زمینه در سال‌های اخیر خبر می‌دهد. وی در سال 1376 به دریافت لوح افتخار از دست مبارک ریاست جمهوری اسلامی ایران به عنوان خادم قرآن دست یافت.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر