۱۰ خرداد ۱۴۰۰

شهریار پرهیزگار

شهریار پرهیزگار
تبلیغ وترویج
دوره چهارم

نام : شهریار

نام خانوادگی : پرهیزکار

تاریخ تولد : 1343

سال انتخاب : 1376

برگزیده شده در حوزه : تبلیغ وترویج

منتخب دوره : چهارم

 
شهریار پرهیزگار در سال 1343 در تهران دیده به جهان گشود. قرائت قرآن را در 9 سالگی و به تشویق والدین خود نزد آقای دکتر ادیب در مسجد محل (مسجد توحید واقع در خیابان جمهوری اسلامی) و در ماه مبارک رمضان آغاز کرد و در پایان دورة یک ماهه مقام اول روخوانی را به دست آورد. در این دورة یک ماهه، روخوانی و نیز تا حدودی تجوید مقدماتی و اندکی الحان قرآنی را فراگرفت. سپس نزد استاد مروت و استادپور فرزیب به فرا گرفتن قرائت قرآن پرداخت. از یازده سالگی به تشویق پدر به حفظ قرآن پرداخت و یک دوره آموزش دستور زبان عربی (صرف و نحو) را نزد آقای محمد رضایی مؤلف کتاب «گامی به سوی قرآن» گذراند. نخستین ‌بار در سال 1356 در مسابقاتی که در مسجد لاله‌زار برگزار شد به عنوان قاری و حافظ نوجوان مقام اول را به دست آورد. در همین سال در مسابقات سراسری برندة عنوان اول شد و در نوروز 1357 همراه پدر و کاروانی از قاریان برگزیدة کشور به مکه و مدینه مشرف شد. او پس از دریافت دیپلم، در دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته نرم‌افزار کامپیوتر تحصیل خود را آغاز کرد و مدرک کارشناسی را دریافت نمود.

اساتید و مشوقان

محمدتقی مروت، اولین استاد شهریار پرهیزگار در قرائت قرآن بود که بعدها او را تشویق به حفظ قرآن هم کرد. پرهیزکار در پاسخ سوالی درباره شیوه و روش خود در حفظ قرآن گفت: در حقیقت ما روش خاصی در حفظ نداشتیم، بلکه بیشتر بر اساس تجربه‌های شخصی کار می‌کردیم و گاهی روشی را پیش می‌گرفتیم، بعد می‌دیدیم مناسب نیست، روش دیگری را دنبال می‌کردیم، کتاب و نوار آموزش و خلاصه هیچ چیزی در این زمینه نبود و فقط هفته‌ای یک بار محفوظات خود را نزد استاد تحویل می‌دادیم، ایشان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کار حفظ و قرائت قرآن را با علاقه و عشقی صد چندان ادامه داد و عناوین زیر را به دست آورده است:

- 1361 مقام اول و اعزام به حج تمتع

- 1362 مقام اول در مسابقات جهانی تهران در حفظ 15 جزء قرآن

- 1364 مقام دوم در مسابقات جهانی عربستان در حفظ 20 جزء قرآن

- 1366 مقام اول در مسابقات بین‌المللی تهران در حفظ 30 جزء قرآن

- 1371 مقام اول در مسابقات جهانی عربستان در حفظ کل قرآن

- 1372 داور مسابقات بین‌المللی مالزی

- مسافرت‌های تبلیغی به کشورهای سوریه، تانزانیا، اتریش، مالزی و عربستان

- داور مسابقات کشوری و بین‌المللی

- داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در فاصله سال‌های 1369 تا 1383

آثار
شهریار پرهیزکار یک دوره ترتیل کامل قرآن کریم را در سال ۱۳۶۴ش منتشر کرده است. او همچنین کتابی با عنوان «چگونه قرآن را حفظ کنیم؟» تالیف کرده که به زبان‌های عربی و اردو ترجمه شده است.[۱۰] نسخه فارسی این کتاب تا تابستان ۱۳۹۰ش، هفت بار چاپ شده و ۳۴ هزار نسخه از آن به بازار کتاب ایران راه یافته است. پرهیزکار دربارة اهمیت قرآن در زندگی خود چنین می‌گوید: «خاصیت قرآن دربارة من این بود که من همیشه امیدوار بودم و هیچ‌گاه پژمردگی به من دست نداد و گرنه ما خیلی‌ها را می‌بینیم که وقتی در مسائل اعتقادی مشکل پیدا می‌کنند، زندگی هم برایشان دشوار می‌شود و بحمدالله این قسمت از مشکلات برای من نبود و این به برکت قرآن بود».

تعداد بازدید : ۱,۱۱۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر