۸ خرداد ۱۴۰۰

امرالله صفری

امرالله صفری
مدیریت
دوره پنجم

نام : امرالله

نام خانوادگی : صفری

تاریخ تولد : 1338

سال انتخاب : 1377

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

منتخب دوره : پنجم

 
از دوران کودکی در جلسات هفتگی مذهبی که در شیراز شهر محل سکونتش، تشکیل می‌شد به طول فعال شرکت و در مراسم و اعیاد مذهبی، با اجرای برنامه‌های هنری، چون شعرخوانی در منقبت پیامبر (ص) و ائمة اطهار (ع) ، تهیة روزنامة دیواری و نگارش و اجرای نمایشگاه‌های کوتاه، با شور و شوق تمام حضور می‌یافت.

در این دوره، پس از به طور با برخی از دانشجویان فعال مذهبی دانشگاه شیراز که به عنوان دبیر در مدارس محل تحصیل وی (مدرسة راهنمایی جهان تربیت و دبیرستان حاج قوام) تدریس می‌کردند، به جلسات مذهبی دانشگاهی نیز راه یافت و از کلاس‌های آموزش مفاهیم قرآنی که گهگاه در آنجا تشکیل می‌شد، بهره می‌گرفت و در جلسات قرآنی و فعالیت‌های مذهبی مساجد شیراز نیز حضور می‌یافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وراهیابی به دانشگاه تهران، در دوران تحصیل در رشتة روان‌شناسی با مطالعاتی که در زمینه‌های مختلف داشت، همواره می‌کوشید که اصول و مبانی علمی اعتقادات و مفاهیم دینی را بررسی کند و در این زمینه به طور مستمر مطالعه می‌کرد. از سال 1359 در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان سرپرست موزة آزادی، مدیر طرح و برنامه و مشاور هنری مراکز و معاونت امور هنری اشتغال یافت.

در این مدت، ضمن اجرای فعالیت‌های جاری اداری، از سال 1360 به عنوان «مسؤول کمیتة نمایشگاه‌های ستاد دهة فجر انقلاب اسلامی» و مسؤول برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اجرای برنامه‌های هنری کوشش فراوانی کرد. از همان سال‌ها در آماده‌سازی و چا لوح‌های هنری از آیات قرآنی، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر ایام، چون میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفتة وحدت، فعال و پیش‌قدم بود و کوشش خاصی در بهره‌گیری از مفاهیم و فرهنگ دینی در اجرای این‌گونه برنامه‌ها داشت. وی در همین دوران، طی چند سال با نشریاتی چون «اطلاعات» و «کیهان» به عنوان دبیر بخش‌های هنری و ویژه‌نامه‌ها همکاری داشت و در موضوعات فلسفة هنر، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی مقالات بسیاری نوشت. علاوه بر تصحیح و چاپ چند رساله و کتاب فرهنگی و تاریخی، کتاب «مشعله خاوری» را که گزیده‌ای از اشعار و زندگینامة شاعران خراسان بزرگ و ماورا‌ءالنهر است، تدوین کرد و به چاپ رساند.

آقای صفری از «دومین نمایشگاه قرآن کریم» به عنوان «مدیر کمیتة هنری نمایشگاه» تلاش فراوان و مستمری در راه‌اندازی این بخش و انجام فعالیت‌های هنری آن داشته است . علاوه بر آماده سازی تابلوهای هنری و خوشنویسی از آیات قرآنی که در هر نمایشگاه با انتخاب موضوعی آیات و جلب مشارکت استادان خوشنویسی و سایر رشته‌های هنری انجام ‌می‌شود و همچنین همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در شهرستان‌ها و خارج از کشور، تهیه و تنظیم آلبوم‌های صوتی «در آستان قرآن کریم» (چهار نوار کاست در تاریخ قرآن، 7 اصول قرائت و تجوید و نمونة تلاوت سورة حمد توسط قاریان بزرگ) و « آوای نور» ( دو نوار کاست تلاوت آیات قرآنی توسط قاریان ممتاز برگزیدة بین‌المللی و تواشیح اشعار فارسی و عربی) را به عهده داشته و در انجام فعالیت‌های سایر بخش‌های نمایشگاه نیز مشارکت مؤثری کرده است.

ایشان در ششمین نمایشگاه قرآن کریم، به جهت راه‌اندازی فعالیت‌های ابتکاری در زمینه‌های هنری، به عنوان « مدیر برگزیدة فعالیت‌های هنری قرآنی» شناخته و موفق به دریافت لوح تقدیر خادمان قرآن کریم از رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران شده است.

تعداد بازدید : ۳,۱۴۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر