۸ خرداد ۱۴۰۰

سید مرتضی سادات فاطمی

سید مرتضی سادات فاطمی
تبلیغ و ترویج
دوره پنجم

نام : سیدمرتضی

نام خانوادگی : سادات فاطمی

 تاریخ تولد : 1328

سال انتخاب : 1377

برگزیده شده در حوزه : تبلیغ وترویج

منتخب دوره : پنجم

 
سید مرتضی سادات فاطمی در سال ۱۳۲۸ دیده به جهان گشود. از قاریان قرآن ایرانی و از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است. از مهم ترین ثمرات بیش از چهل سال هم‌نشینی ایشان با کتاب الهی می‌توان به تربیت شاگردان فراوان و قاریان ممتاز در سطح کشور، اجرای برنامه‌های تلاوت در شهرهای مختلف ایران و بسیاری از کشورهای جهان از جمله: عربستان سعودی، هند، ایتالیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، چین، مالزی، فیلیپین، قطر، زیمبابوه، ترکیه، تایلند، پاکستان، سنگاپور، سوریه و بحرین و اجرای برنامه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برخی از مراکز رادیو و تلویزیون کشورهای مختلف اشاره کرد. ارائة دو دورة کامل ترتیل قرآن کریم، کسب مقام‌های متعدد در مسابقات مختلف قرآنی، از جمله احراز رتبة نخست مسابقات بین‌المللی جمهوری سالامی ایران در سال 1361 و نیز تدریس فنون قرائت در محل دارالحفّاظ مسجد جامع گوهرشاد مشهد در جوار آستان مقدس حضرت ثامن‌الاثمه(ع) پس از نماز مغرب و عشاء، از دیگر برنامه‌های ایشان است.

سیّد مرتضی سادات فاطمی معمولاً با نهادهای قرآنی کشور از جمله دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی همکاری می‌کند. وی تاکنون در دانشکده الهیات مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به تدریس تجوید قرآن و علم الحان اشتغال یافته است. هم‌اکنون نیز با سابقة چهار ساله تدریس در دانشکدة علوم قرآنی مشهد به عضویت هیأت علمی این دانشکده درآمده و مشغول آموزش فنون قرائت است.

او چندین سال است که عضو شورای مرکز ی جامعه قاریان قرآن مشهد لقب گرفته و در مراکز عالی مدرس و استاد قرآن کریم نیز به امر آموزش مشغول است.

مقام‌ها:

وی پس از کسب رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در سال ۱۳۶۰، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که از ۱۲ تا ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در حسینیه ارشاد تهران برگزار گردید، شرکت نمود و موفق به کسب رتبه ممتاز و مقام اول رشته قرائت تحقیق شد.

دیگر افتخارات و مسئولیت‌ها:

داوری در مسابقات قرآنی استانی و کشوری.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد.

صدرالحفاظ حرم مطهر رضوی.

اداره جلسات دارالحفاظ مسجد گوهرشاد از سال ۱۳۶۲ تا کنون ۱۳۹۵

دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۰.

اجرای کرسی تلاوت و اذان حرم رضوی، و نیز برگزاری تلاوت مجلسی و اداره جلسه آموزش قرآن پس از نماز مغرب و عشا در هر شنبه‌شب.

شاگردان:

از جمله شاگردان سید مرتضی سادات فاطمی می‌توان آقای جواد فروغی را نام برد.

آثار:

جزوه تجوید قرآن با نام خلاصه احکام تجوید

ضبط و تکثیر آموزش نغمات قرآنی، و ارسال آن به سراسر کشور و چند کشور خارجی

تعداد بازدید : ۳,۹۰۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر