۸ خرداد ۱۴۰۰

علی اربابی

علی اربابی
آموزش
دوره ششم

نام : علی

نام خانوادگی : اربابی

تاریخ تولد : 1318

سال انتخاب : 1378

برگزیده شده در حوزه : آموزش

منتخب دوره : ششم

 
مرحوم استاد علی اربابی در سال 1318 در تهران دیده به جهان گشود. با تشویق والدین در10-11 سالگی فراگیری قرآن را در مکتبخانه‌ها آغاز کرد و در سیزده سالگی به تلاوت قرآن پرداخت. در سال 1350 نیز در حسنیة ارشاد زیر نظر استادی از کشور عربستان احکام قرائت و تجوید را فراگرفت. وی همچنین ضمن تحصیل خود به آموزش نوجوانان نیز مشغول شد.

استاد عشق و علاقة خاصی به ساحت مقدس قرآن کریم دارد و این عشق همواره در زندگی شخصی و خانوادگی او نیز متبلور است. وی کارمند بازنشستة صنایع دفاع است و قبل از انقلاب به دلیل فعالیت گسترده در آموزش قرآن کریم سطح سازمان صنایع نظامی با مشکلاتی مواجه و مجبور به ترک این سازمان شد. پس از پیروزی انقلاب به اتفاق چند تن از استادان قرآن کریم به عضویت شورای قرآن درآمد و از سال 1362 به مدت 10 سال در دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی به فعالیت پرداخت.

استاد علی اربابی از خانوادة شهدا و جزء قاریان، استادان و داوران ممتاز بین‌المللی قرآن کریم است. استاد برای تلاوت قرآن به کشورهای کانادا، بنگلادش، تانزانیا و عربستان اعزام شده است و داوری مسابقات را در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی به عهد ه دارد. حاصل این تلاش‌ها تربیت حدود 400 نفر است که هر کدام در حال حاضر از مربیان به نام کشور هستند.

از سال 1340 تاکنون جلسات آموزش قرائت قرآن کریم (روخوانی، تجوید و صوت و لحن) توسط ایشان برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های قرآنی استاد اربابی برگزاری 30 جلسه قرآن در 30 شب ماه مبارک رمضان در هر سال است که به اتفاق نوجوانان و بزرگسالان و برخی دوستان در این جلسات جداگانه، ختم قرآن صورت می‌گیرد.

علی اربابی از پیشکسوتان و استادان برجسته قرآنی، پدر شهید امیر اربابی و داور بین المللی قرآن کریم در رشته قرائت پس از ماه ها مبارزه با بیماری صعب العلاج و تحمل مدت‌ها رنج و بیماری در تاریخ 17 اسفند ماه سال 1385 به رحمت ایزدی پیوست.

تعداد بازدید : ۱,۷۴۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر