۵ خرداد ۱۴۰۰

فاطمه زمانی نیه

فاطمه زمانی نیه
خیر قرآنی
دوره هفتم

نام : فاطمه

نام خانوادگی : زمانی نیه

تاریخ تولد : 1314

سال انتخاب : 1379

برگزیده شده در حوزه : خیر قرآنی

منتخب دوره : هفتم

 
خانم فاطمه زمانی نیه در سال 1314 در شهر نطنز دیده به جهان گشود. در 9 سالگی مادرش دار فانی را وداع گفت و مسؤولیت سنگین ادارة خانه به ایشان که تنها دختر خانواده بود، واگذار شد. وی سعی کرد که علاوه بر انجام دادن کارهای خانه، کارهای خیرخواهانه و خداپسندانة مادر را ادامه دهد. پدرش، مرحوم میرزای زمانی‌نیه، پس از آنکه شاهد مسؤولیت‌پذیری، قدرت مدیریت، سخت‌کوشی و رفتار انسان دوستانة وی شد، با جلب رضایت پسران خود، بخش اعظم ثروت و اموال و اثاثیة خانه را در اختیار وی قرار داد تا از آن طریق بتواند با استفاده از آن‌ها، در انجام کارهای خیر، سرعت و شدت بیشتری به خرج دهد به همین دلیل وی در 12 سالگی به یک مددکار واقعی تبدیل شده بود. در 13 سالگی ازدواج کرد و مهریة وی قبول شوهر بر انجام کارهای خیر در هر زمان و هر مکان بود و اینکه بتوانند بدون اعتراض نامبرده، اگر لازم بداند تمام امواد خود را در راه خدا هزینه کند. این شرط مورد پذیرش قرار گرفت و با اصرار پدر، این شرط به طور رسمی در اسناد ازدواج نیز ثبت شد و بدین ‌سان زندگی وی وارد مرحلة جدیدی شد. از آن‌ به بعد زن و شوهر جوان با هم قرار گذاشتند از زندگی مشترک خویش، پلی به سوی بهشت خداوند بسازند و دست در دست یکدیگر برای خدمت به مردم محروم بکوشند. در این راه نه تنها از اموال خود، بلکه با جمع‌آوری اعانات و کمک از توانمندان و خیرخواهان، به یاری افتادگان رفتند و برای آنان مواد غذایی، پوشاک، سرپناه و امکانات اولیه فراهم و برای نوعروسان جهاز تهیه کردند. به ملاقات بیماران رفتند و هزینه‌های درمانی بیماران مستمند را تحت پوشش گرفتند.

در 13 سالگی اولین مدرسه خود را در یکی از مناطق جنوب کشور (استان خوزستان) ساخت. ساخت دارالقرآن‌ها در جوار مدارسی که توسط نامبرده ساخته می‌شد و اهمیت دادن به اشاعة فرهنگ قرآنی و تعالیم اسلامی از دیگرفعالیت‌های خیرخواهانة خانم فاطمه زمانی‌نیه بود که آخرین آن‌ها به نام دارالقرآن حضرت مهدی (عج) در منطقة محروم دولت‌آباد تأسیس شد. تحت پوشش قرار دادن بیش از 4500 خانوار مستمند، یتیم و بی‌سرپرست که 500 خانوار آنان مستمری بگیر نیز هستند، ساخت بیش از سه هزار خانه در مناطق مختلف کشور برای بی‌سرپناهان، ساخت و ساز صدها مدرسه و دارالقرآن در سراسر کشور که آخرین آن‌ها ساخت مدرسة راهنمایی حضرت زهرا (س)، دبیرستان حضرت زینب (س)، مجتمع فرهنگی ورزش و کار و دانش حضرت سیّدالشهدا(ع)، پیش دانشگاهی حضرت خدیجه (س) و دارالقرآن حضرت مهدی (عج) است که همگی در منطقة محروم دولت‌آبادی واقع شده است و سرانجام تحت پوشش قرار دادن بیش از 140 بیمار کلیوی، سرطانی وبیماری‌های خاص همگی نشان از عمل به آیات قرآنی ایشان است. بیش از 300 نفر از تربیت یافتگان این مجموعه‌های فرهنگی راهی دانشگاه‌های کشور شده‌اند و بیشتر از این تعداد نیز هم‌اکنون فارغ‌التحصیل و خود نیز جزو خیرین جدید هستند.

خانم فاطمه زمانی‌نیه نه تنها به واسطة احداث دارالقرآن‌های مختلف به منظور ترویج و توسعه و نشر فرهنگ قرآنی بلکه به دلیل مصداق عمل به آیات قرآنی در رفتار ایشان به عنوان خادم برگزیده قرآن کریم مشرف شده است. او در عمل به همة نسل‌ها ثابت کرده است که می‌توان خدا را آنگونه که خود گفته است، پرستید. وی همواره می‌گوید: «حرف و عمل انسان اعتبار اوست و وقتی که مردم مشاهده کنند که عمل شما بیشتر از حرف شماست، اعتمادشان بیشتر می‌شود و وقتی که هدف برای خدا باشد، نباید نگران چیزی بود، باید از جای برخاست و حرکت کرد و با نشستن کاری پیش نمی‌رود».

تعداد بازدید : ۳,۲۲۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر