۵ خرداد ۱۴۰۰

محمود حرازی رزینی

محمود حرازی رزینی
امور هنری
دوره هفتم

نام : محمود

نام خانوادگی : حرازی رزینی

تاریخ تولد : 1316

سال انتخاب : 1379

برگزیده شده در حوزه : امور هنری

منتخب دوره : هفتم

 
محمود حرازی رزینی در سال 1316 در شهر یزد دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسط را در یزد تمام کرد و در خدمت معلم خود آقای مرجی و نیز استاد کاوه به شاگردی پرداخت سپس در تهران از محضر مرحوم استاد حسن زرین خط، و مرحومین برادران میرخانی (سیّد حسن و سیّد حسین) استفاده کرد.

در سال 1336 در آموزش و پرورش مشغول به خدمت شد و در دبیرستان‌ها و مراکز تربیت معلم و دانشگاه آزاد به تعلیم و تدریس خوشنویسی پرداخت. در همان سال با کسب اجازه از وزارت آموزش و پرورش چند دوره رسم‌الخط برای استفادة دانش‌آموزان ابتدایی و دبیرستانی تدوین و منتشر کرد که هم‌اکنون مورد استفاده هنرجویان است.

محمود حرازی دارای مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران است. او با توصیة یکی از روحانیان محبوب یزد، مرحوم حجت‌الاسلام و المسلین حاج سید علی محمد وزیری، مؤسس کتابخانة وزیری یزد به نگارش کتیبة مساجد و ترمیم آن‌ها پرداخت و کار در کتابخانه و انس با قرآن‌های خطی موجود، باعث علاقه و اشتیاق به کتابت و نگارش قرآن در وی شد و نسبت به این مهم اقدام کرد. با توجه به به طور او با خطوط ثلث و محقق هم اکنون در حال نگارش قرآنی به ابعاد 70*100 سانتی‌متر است که زمینة آن با زعفران رنگ شده و با خط محقق کتابت می‌شود و خصوصیات آن بدین شرح است: صفحة قرآن دارای 13 سطر است که اگر سطر اول با حروف (د) شروع می‌شود حرف سطر آخر همین صفحه حرف (د) است و سطر دوم با سط یک خانه آخر و تمام سطرها با حروف قرینه تنظیم شده است. همچنین امر مهم دیگری که باعث تشویق ایشان به کتابت قرآن شد این است که در اوایل انقلاب با سفارش مرحوم آیت‌الله صدوقی در قم خدمت حضرت امام خمینی (ره) رسید و یک سورة توحید را به ایشان هدیه کرد و ایشان در مقابل، انگشتری خود را به وی دادند این خود باعث دلگرمی در نوشتن و کتابت قرآن شد.

فعالیت مهم دیگر ایشان نگارش آیه‌هایی از قرآن مجید با خط ثلث و نستعلیق روی سفال و قاب و قدح است که با طلا نوشته شده و مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته است و هر سال تعدادی از آن‌ها به کشورهای اسلامی صادر می‌شود.

از دیگر فعالیت های ایشان کتابت 16 مورد زیارت عاشورا در ابعاد 70×50 سانتی‌متر و یک عدد زیارت عاشورا روی پارچه به ابعاد 14×24 سانتی‌متر و برگزاری 6 نمایشگاه اختصاصی و شرکت در نمایشگاه گروهی است که اکثر تابلوها و آثار ارائه شدة او، قرآنی بوده و به خوبی از آن‌ها استقبال شده است.

تعداد بازدید : ۴,۴۷۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر