۵ خرداد ۱۴۰۰

سیدجواد مظلومی

سیدجواد مظلومی
نرم افزار
دوره هشتم

نام : سیدجواد

نام خانوادگی : مظلومی

تاریخ تولد : 1344

سال انتخاب : 1380

برگزیده شده در حوزه : نرم افزار و اطلاع رسانی

منتخب دوره : هشتم

 
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی در سال 1344 در شهر زنجان دیده به جهان گشود. پس از اتمام دوره متوسطه به تحصیل در حوزه علمیه قم پرداخت و از محضر اساتیدی همچون آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله العظمی تبریزی و آیت‌الله العظمی وحید خراسانی (مدظلهم) در رشته‌های تفسیر، فلسفه، فقه و اصول بهره‌مند گردید و در همان حال به اتمام مقطع کارشناسی ارشد در رشته حکمت و فلسفه اسلامی موفق شد. او از سال 1370 و از اوایل تأسیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مسؤولیت‌هایی مانند معاونت تحقیقات و مسؤولیت بخش حدیث با این نهاد همکاری داشته است و در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به جهت تولید نرم‌افزار نورالجنان به عنوان خادم القرآن الکریم مفتخر گردید. مدیریت و نظارت نرم‌افزارهایی همچون «دانشنامه علوی» و «نورالحکمه» از فعالیت‌های اخیر او به شمار می‌رود. علاوه بر مقاله‌هایی که در مجلات تخصصی ارائه شده، کتاب (Hajj a to z) به زبان انگلیسی تاکنون از ایشان منتشر شده است.

در برنامه نورالجنان مضمین بلند صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان در گروه‌بندی‌هایی کاربردی همچون زیارت‌ها، نمازها، و اعمال هفته و ماه ارائه گشته و با نوای دلنشین قرائت کلیه ادعیه همراه شده است. علاوه بر امکان بازیابی اطلاعات به مدد فهرست‌هایی متنوع از واژگان، در هر لحظه می‌توان اعمال و آداب آن زمان را با انتخاب گزینه اعمال امروز مشاهده نمود. تقویم درونی برنامه برابری تاریخ‌های شمسی و قمری را با دقتی بالا برای کلیه زمان‌ها برآورده می‌کند. کتابخانه‌ای شامل 65 عنوان از نگاشته‌هایی درباره منابع، ترجمه‌ها، شروح و تفسیر ادعیه و اخلاق و عرفان عملی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی بر غنای برنامه افزوده است. زیبایی گرافیک و صفحات میانجی کاربر و سهولت استفاده، از ویژگی‌هایی بوده که در طراحی نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته است.

تولید نورالجنان که در بخش‌های قرآن و حدیث مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به انجام رسید، یکی از دستاوردهای گرانسنگ نهاد مذکور می‌باشد. این مرکز در سال 1368، در پرتو توجه خاص رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) تأسیس گشته است. و تاکنون توفیق یافته در عرضه نرم‌افزارهای حوزه علوم اسلامی گام‌هایی چشمگیر بردارد. نرم‌افزار نورالانوار (دانشنامه چند رسانه ای قرآن کریم)، نور 2 (جامع الاحادیث شیعه)، دانشنامه علوی (دائرة المعارف چند رسانه‌ای سخنان امیرالمومنین(ع))، به همراه نورالحکمه (فرهنگ موضوعی حکمت اسلامی)، نورالفقاهه (فرهنگ موضوعی فقه و اصول)، درایه‌النور (نخستین نرم‌افزار تخصصی رجال شیعه)، کتابخانه جامع فقه اهل بیت علیهم السلام، کتابخانه عرفان نظری، کتابخانه تراجم و کتاب‌شناسی، کتابخانه اصول و تاریخنامه نورالسیره برخی از آثار و برکات مرکز است.

تعداد بازدید : ۲,۹۵۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر