۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

تابلو یادبود نمایشگاه مجازی قرآن رونمایی شد

تابلو یادبود نمایشگاه مجازی قرآن رونمایی شد
طی نشستی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند اثر جدید قرآنی به همراه تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، طی نشستی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند اثر جدید قرآنی به همراه تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم رونمایی شد.

طراحی نرم‌افزار فهم آسان قرآن بر اساس کتاب مسعود وکیل

 در ابتدای این نشست محمدمهدی خیراندیش مسئول مؤسسه مهر و ماه درباره نرم‌افزار «فهم آسان قرآن کریم» گفت: این نرم‌افزار بر اساس کتاب مسعود وکیل طراحی شده و برای فهم آسان و لذت بخش قرآن ویژه گروه‌های سنی مختلف است.

وی ادامه داد: برای یادگیری بهتر، در این نرم‌افزار آموزش‌ها به صورت صوتی بارگذاری شده و برای تثبیت آموزش از بازی استفاده کرده‌ایم.

نرم‌افزار معجزه قرآن ویژه زندگی کربلایی کاظم ساروقی

 در ادامه حجت‌الاسلام کریمی مسئول مؤسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم درباره نرم‌افزار معجزه قرآن گفت: این نرم افزار ویژه زندگی‌نامه و همه ابعاد شخصیتی کربلایی کاظم ساروقی حافظ کل قرآن است.

وی ادامه داد: در این نرم افزار صوت، فیلم، دستخط و همه آثار مربوط به کربلایی کاظم جمع‌آوری و بارگذاری شده است، همچنین دست‌خهای علمایی که کربلایی کاظم را امتحان کردند و در یادداشتی ایشان را تأیید کرده‌اند در نرم‌افزار بارگذاری شده است.

رونمایی از تابلو یادبود نمایشگاه قرآن با خط استاد صمدی

 در ادامه نیک‌نام حسینی‌پور مسئول مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درباره طراحی تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: این تابلو با خط استاد صمدی است و دیگر هنرمندان تهذیب‌کار تصویرگر و تدوین‌گر ما این تابلو را طراحی و تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تابلو با خط نسخ فارسی نگارش شده و ویرایش‌های مختلفی در زمینه رنگ و چاپ برجسته و چاپ طلا روی آن انجام شده است.

عبدالصمد حاج صمدی استاد خوشنویس این تابلو هم گفت: من چند مدتی است که بیمار هستند و کار انجام نمی‌دهم اما این کار را پذیرفتم و امیدوارم خداوند از من قبول کند.

وی ادامه داد: البته پیش از این یک بار آیه دیگری را نوشتم که دوستان گفتند بهتر است آیه دیگری انتخاب شود، همچنین درخواست دوستان این بود که کار مقداری گرافیکی باشد و باشد، اما چون کار قرآنی باید قابل خواندن باشد تلاش کردن هم خواسته دوستان را اجابت کنم و هم طوری آیات را بنویسم که بشود آن را خواند.

اخلاق حلقه مفقوده جامعه است

 در ادامه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی درباره تابلو یادبود نمایشگاه قرآن گفت: حلقه مفقوده ما اخلاق اجتماعی است و ما چقدر از این موضوع که دستور قرآن است فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه آیه انتخاب شده برای تابلو یادبود نمایشگاه بر اساس اخلاق اجتماعی است گفت: امیدوارم با طرح این آموزه‌های قرآنی توسط هنرمندان بتوانیم به عمل به قرآن کریم نزدیک شویم، همچنین با تأمل در این آیه در می‌یابیم که باید در روش‌هایمان در رساندن آموزه‌های قرآنی و تبلیغ دین هم تجدید نظر کنیم.

وی درباره نرم‌افزار فهم آسان قرآن گفت: قرآن کریم خود را ذکر نامیده از همه بندگان مسلمان و غیرمسلمان خواسته تا این آیات را بفهمیم. خود قرآن گفته که ما قرآن را برای یادگیری آسان کردیم. این نرم‌افزار نامش هم از آموزه‌های قرآنی برگرفته شده است.

رهبر معظم انقلاب هم کربلایی کاظم را تأیید کردند

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نرم افزار معجزه قرآن گفت من از سال‌ها اوضاع کربلایی کاظم تأمل داشتم. در جلسه‌ای با حضور رهبر معظم انقلاب ایشان گفتند: من کربلایی کاظم را دیده‌ام و خودم او را امتحان کرده‌ام نقل‌هایی که از ایشان بیان می‌شود صحیح است.

فقهی‌زاده با اشاره به ضرورت حفظ قرآن کریم گفت: البته شخص بزرگی مانند کربلایی کاظم با معجزه الهی حافظ قرآن شد اما حفظ قرآن آنقدر اهمیت دارد که باید برای آن حرکت کنیم و نباید منتظر معجزه باشیم، امسال کربلایی کاظم به عنوان حافظان قرآن خودشان یک آیه هستند یک فایل از حقانیت قرآن کریم.

در پایان این مراسم از نرم‌افزارهای فهم آسان قرآن، معجزه قرآن و همچنین تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم رونمایی و از عوامل تولید تابلو تجلیل شد.

انتهای پیام/

تعداد بازدید : ۲,۶۵۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر