۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

رحیم اعتمادی

رحیم اعتمادی
چاپ ونشر
دوره نهم

نام : رحیم

نام خانوادگی : اعتمادی

تاریخ تولد : 1332

سال انتخاب : 1381

برگزیده شده در حوزه : چاپ و نشر

برگزیده دوره : نهم 

رحیم اعتمادی در سال 1332 در شهر تبریز و در یک خانوادة روحانی دیده به جهان گشود. وی در همان سال به علت تحصیل و تدریس پدر بزرگوار خود به همرا خانواده به قم مهاجرت نموده و پس از گذراندن تحصیلات دورة ابتدایی و دبیرستان از سال 1348 به مدت 5 سال به تحصیل علوم حوزوی پرداخت او از سال 1350 علاوه بر تحصیل، در یکی از کتابخانه‌های قم تا سال 1355 اشتغال یافت و در همین حین با استفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به تنظیم و نشر فهرست کلیة تفاسیر موجود در آن زمان برحسب ردیف سوره‌های قرآنی نمود. از سال 1356 به علت علاقه فراوان به رشتة چاپ، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به مدت 3 سال مدیریت یکی از چاپخانه‌های بزرگ قم را عهده‌دار شد و همزمان به ادارة لیتوگرافی شخصی خود نیز مشغول بود.

در سال 1357 پس از اخذ مجوز تأسیس، چاپخانه‌ای کوچک را با امکانات محدود ایجاد کرد که غالباً به چاپ‌های نفیس قرآنی اختصاص داشت و تاکنون نیز اعتمادی در آن مشغول فعالیت است. وی در سال 1370 به پیشنهاد برادرش حجت‌الاسلام تجلی به مدت 3 سال در امور فنی و آموزش نیروی انسانی با چاپخانة بزرگ قرآن که از بزرگ‌ترین و مجهزترین چاپخانه های کشور به شمار رفته و با انگیزه خدمت به قرآن کریم تأسیس شده است، همکاری کرد. در سال 1373 نیز در بازسازی و تغییر مکان چاپخانة دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ایفای نقش نمود.

رحیم اعتمادی علاوه بر مدیریت چاپخانه اعتمادی، مدیریت چاپخانة مؤسسة امام صادق (ع) را نیز بر عهده دارد و تاکنون موفق به دریافت چندین لوح تقدیر و جایزه در حوزه صنعت چاپ شده است.

تعداد بازدید : ۳,۰۴۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر