۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سید محمد مجد

سید محمد مجد
نرم افزار
دوره دهم

نام : سیدمحمد

نام خانوادگی : مجد

تاریخ تولد : 1349

سال انتخاب : 1382

برگزیده شده در حوزه : نرم افزار و اطلاع رسانی

برگزیده دوره : دهم 

سید محمد مجد در سال 1349 در شهر قم دیده به جهان گشود. در سال 1368 برای تحصیل در رشته کامپیوتر گرایش نرم‌افزار وارد دانشگاه فردوسی مشهد شده و در سال 1372 فارغ‌التحصیل گردید. از همه سال‌های تحصیل علاقه به کار در زمینه‌های دینی و مذهبی را در خود احساس کرد، به گونه‌ای که در ترم پایانی تحصیل، همکاری جسته گریخته‌ای با برخی از مؤسسات کامپیوتری اسلامی در قم داشته است.

در اواخر سال 1372 و پس از پایان تحصیل در دانشگاه، منجر به شروع همکاری جدی وی با بخش نرم افزار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مرکز گردید.

برخی از نرم افزارهایی که حاصل آن دوران خاطره انگیز هستند و سید محمد مجد کم و بیش در تولید آن‌ها سهمی داشته، عبارتند از: معجم قرآن کریم، مجموعة معجم‌های لفظی و مجموعة معجم‌های موضوعی.

در حدود سال 1374حاصل کوشش‌های وی در نرم افزار قرآنی «نور الانوار 1» ظاهر گردید که به عنوان یکی از نخستین برنامه‌های قرآنی تحت ویندوز با استقبال شایانی در داخل و خارج از کشور مواجه شد.

بررسی‌های شروع و به عنوان هدف اولیه، تهیه نور افزار «نور الانوار 2» جوایز بسیاری را از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های معتبر کسب نموده است که کسب رتبة سوم از سیزدهمین جشنواره خوارزمی و نیز کسب عنوان خادم القرآن از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برای ایشان از مهم‌ترین آن‌هاست. تعداد زیادی از نرم افزارهای تخصصی و بسیار حرفه‌ای نور که مراحل پژوهش و آماده­سازی اطلاعات آن‌ها از سال‌ها قبل شروع شده بود به بازار عرضه شد که برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از: جامع الاحادیث (نور2)، نورالجنان، نور الفقاهه، درایه­النور، منهج­النور، معجم موضوعی نور الحکمه و...

در سال 1382 بنا به دلایل شخصی به صورت تمام وقت در دفتر تحقیقاتی یاسین (در حال حاضر: مؤسسه فرهنگی یاسین) در سمت معاون فنی مشغول به کار شد

اولین محصول مؤسسه یاسین، نرم افزار بشری 1 است که برای محیط DOS آماده شده و اختصاص به نهج البلاغه امیر المؤمنین علیه‌اسلام داشت. بخش عمده‌ای از برنامه نویسی این نرم افزار به عهدة وی بود. «بشری 1» تنها نرم افزار تحت DOS مؤسسه محسوب می‌شد و پس از آن نرم افزارهای رثاء (عربی)، نداء‌(فارسی و عربی)، بشری 2، عاشورا و ولاء 2 به مرحله تولید رسید نسل جدید نرم افزارهای مؤسسه فرهنگی یاسین با تولید نرم افزار «رشاد» مجموعه‌های سخنرانی‌های مرحوم کافی شروع شد

در همین ایام اندیشة تولید یک نرم افزار قرآنی مخصوص کودکان بین مسؤولین مؤسسه شکل گرفت و به تدریج «صبا، قرآنی برای کودکان» پا به عرصة وجود گذاشت.



پس از تولید صبا، کار تولید نرم افزارهای جدید سرعت گرفت و نرم افزارهای طاها (معارف 14 معصوم علیهم‌السلام)، طوبی (احکام)، ولاء امام حسین علیه‌السلام (معارف سید الشهداء علیه‌السلام)، نبأ (قرائت، ترتیل، آموزش تجوید)، تنزیل (نسخة اصلاح شده ضحی) و کریمه (معارف حضرت فاطمه معصوم سلام الله علیها) در فواصل کوتاه تولید و تقدیم علاقمندان شد.

شایان ذکر است مهندس سید محمد مجد به جهت مدیریت پروژة تولید نرم افزار دبستان قرآن چهارم دبستان در دهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم از سوی هیأت داوران و مسؤولین نمایشگاه به عنوان پر افتخار و به یادماندنی خادم قرآن کریم شناخته شده و از دست ریاست محترم جمهور لوح تقدیر و جایزه دریافت نمود.

و بالاخره آخرین نرم­افزار قرآنی تولید شده در مؤسسه یاسین که حدود 2 سال از آغاز تا پایان آن زمان برده و اخیرا در نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم عرضه گردید و از سوی علاقمندان نیز مورد استقبال و تشویق قرار گرفت، «صبای نوجوان» است.

تعداد بازدید : ۳,۰۹۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر