۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمد رضا حشمتی

محمد رضا حشمتی
مدیریت
دوره دهم

نام : محمدرضا

نام خانوادگی : حشمتی

تاریخ تولد : 1337

سال انتخاب : 1382

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

برگزیده دوره : دهم 

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی در سال 1337 در شهر مشهد دیده به جهان گشود. وی در یک خانوادة روحانی به دنیا آمد. پدر بزرگ و مادربزرگ او از ملاّهای مکتبی قدیم بودند که علاوه بر باغبانی و کشاورزی به تعلیم قرآن نیز همت وافر داشتند. در این منطقه آن‌ها کم‌تر کسی وجود داشت که کلاس‌های استاد ملا ابراهیم قدمیاری را ندیده باشد.

محمدرضا پیش از دبستان با قرآن آشنا بود. علاوه بر این که قرآن را درست می‌خواند، در این راه از صوت خوش خود نیز بهره می‌گرفت. او همچنین به بسیاری احکام و‌آداب نماز و اقامه آن به خوبی آشنا بود. به همین جهت هر جا محفلی به مناسبتی برگزار می‌شد او را به عنوان قاری قرآن بر می‌گزیدند. در آن ایام محمدرضا مکّبر و مؤذّن و قاری مسجد فقیه سبزواری نیز بود. آغاز آشنایی جدّی او با مفاهیم قرآن کریم در این دوره با مطالعه قصه‌های قرآن شکل گرفت. او از آن پس در دوره دبیرستان با علاقه­مندی در کلاس‌های تفسیر شرکت می‌جست و پس از ورود به دانشگاه شیراز همچنان از طریق تدریس و پژوهش در آیات الهی رابطه خود با این کتاب مقدّس را استحکام می‌بخشید. با ورود به حوزة علمیه قم، شرکت در کلاس‌های تفسیر به ویژه تفسیر آیت الله مشکینی و آیت الله جوادی آملی در رأس برنامه‌هایش قرار گرفت. بسیاری از اوقات وی نیز با نگارش مقالات متعدد قرآنی، تلاوت قرآن برای رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و برپایی کلاس‌های آموزشی قرآن و تفسیر می‌گذشت.

از جمله اقدامات جاری او در این مقطع کمک به توسعه فعالیت‌های قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد پشتیبانی جنگ و در میان گروه‌های اعزامی و نیز راه­اندازی واحدهای قرآنی و کانون‌های قرآن به شمار می‌رفت.

حجت الاسلام محمد رضا حشمتی پس از حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمت مشاور وزیر و دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد کشور بیشتری تلاش را برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی مصروف داشت. از آن جمله می‌توان به سه اقدام مهم وی به این ترتیب اشاره کرد:

- مدیریت کمیتة انتخاب خادمان قرآن کریم به منظور تکریم ایشان

- اجرای طرح تلاوت نور به منظور همگانی کردن آموزش و تلاوت در میان آحاد جامعه و اجرای آن در 8000 مسجد کشور.

تفسیر روزانه آیات قرآن پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام که تاکنون برکات زیادی را در پی داشته و سومین دوره آن پس از ماه رمضان سال 1383 آغاز شده است.

تعداد بازدید : ۳,۳۱۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر