۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

شهریار بهرانی

شهریار بهرانی
امور هنری
دوره یازدهم

نام : شهریار

نام خانوادگی : بحرانی

تاریخ تولد : 1330

سال انتخاب : 1383

برگزیده شده در حوزه : امور هنری

برگزیده دوره : یازدهم 

شهریار بحرانی در سال 1330 در شهر تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را از مدرسه سن­لویی تهران آغاز نمود و سپس در رشته ریاضی دیپلم خود را از دبیرستان البرز دریافت کرد. پس از آن به مدت سه سال در رشته ریاضی و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پرداخت، راهی انگلستان شده و در رشتة نقاشی متحرک با گرایش فیلم و تلویزیون تحصیلات خود را پی گرفت.

او در سال 1361 به ایران بازگشت و در واحد انیمیشن صدا و سیما مشغول به کار شد. در کنار این فعالیت، گاه امور تیتراژ سایر گروه‌ها را نیز انجام می‌داد.

پایان نامة تحصیلی او فیلم انیمیشن «17 شهریور یوم الله» بود. پس از آن در سال 1363 با کارگردانی فیلم «پرچمدار» وارد سینمای حرفه‌ای شد. گذرگاه (1364)، هراس (1366)، آب را گل نکنیم (1368)، حمله به H3 (1373)، دنیای وارونه و مریم مقدس (1378) از دیگر کارهای سینمایی و تلویزیونی اوست. هم اکنون نیز وی در حال ساخت سریال تلویزیونی امام حسین علیه‌السلام است که از سال 1382 کار آن را آغاز نموده است. تدوین سریال تلویزیونی حضرت یوسف علیه‌السلام نیز از جمله اشتغال‌های شهریار بحرانی در این روزهاست.

وی تاکنون تجربة تدوین مجموعه تلویزیونی مردان آنجلس را نیز داشته است. علاوه بر این به عنوان مشاوره کارگردان، دستیار کارگردان و چهره­پرداز دارای سابقه فعالیت هنری است.

او که پیش از ورود به دانشگاه، برای نخستین بار در ایران مجموعه داستان‌های علمی- تخیلی را با نام «مسافران زمان» منتشر ساخته بود، بعدها در مقام نویسندگی فیلم‌نامه‌های: روز اشباح، سبز انگشتی، مریم مقدس و چند اثر دیگر نیز مانند ۱ -ملک سلیمان (۱۳۸۷) ۲- دنیای وارونه (۱۳۷۶) ۳- حمله به اچ3 (۱۳۷۳) 4- منطقه ممنوعه (۱۳۷۳) 5- هراس (۱۳۶۶) 6- گذرگاه (۱۳۶۵) 7- پرچمدار (۱۳۶۲)



بازنویسی فیلمنامه :

مریم مقدس (۱۳۷۹)



بازیگر :
۱ - باشگاه سری (۱۳۷۷)
۲ - لاک پشت (۱۳۷۵)

تدوین :
۱ - عطر ولایت (۱۳۹۰)
۲ - یوسف پیامبر (۱۳۸۶)
۳ - مریم مقدس (۱۳۷۹)
۴ - دنیای وارونه (۱۳۷۶)
۵ - سرعت (۱۳۷۵)
۶ - پرواز در نهایت (۱۳۶۹)
۷ - هراس (۱۳۶۶)

تعداد بازدید : ۶۱۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر