۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمد رضا پور معین

محمد رضا پور معین
مدیریت
دوره دوازدهم

نام : محمدرضا

نام خانوادگی : پور معین

تاریخ تولد : 1342

سال انتخاب : 1384

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

برگزیده دوره : دوازدهم 

در سال ۱۳۴۲ هــ.ش در شهر تهران دیده به جهان گشود؛ فعالیت‌های قرآنی وی سال‌ها قبل از انقلاب با تشکیل جلسات قرآن در منزل، شرکت و جلسات متعدد قرآن در تهران و همکاری در ارائه فعالیت‌های نوین قرآنی به کودکان و نوجوانان آغاز شد. فعالیت‌های قرآنی وی در حوزه کودکان و نوجوانان به سال‌های ۱۳۴۹ تا پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، پورمعین همچنین در نشریات قبل از انقلاب از جمله “مکتب اسلام” و “در راه حق”قلم‌ زده است. پورمعین پس از پایان تحصیلات مقدماتی و با شرکت در آزمون سراسری به جمع پذیرفته‌شدگان دوره تربیت معلم پیوست و در سال‌های ۶۰، ۶۱ و ۶۴ با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل قدم در راه ادای دین خود به اسلام و دفاع مقدس برداشت. وی پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۶۳ به عنوان دبیر شروع به فعالیت کرد و پس از اندک مدتی ابلاغ مدیریت مدرسه شریعتی منطقه ۹ را دریافت کرد و به سبب علاقه و تلاش وافری که در جهت اعتلاء فرهنگ قرآنی داشت در سال ۶۴ به عنوان مسئول امور قرآنی منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران منصوب شد.

پورمعین دارای دو فرزند است و هم‌اکنون دانشجوی دکترای مدیریت برنامه‌ریزی(گرایش فرهنگی) و رئیس فرهنگ‌سرای قرآن است. این روند صعودی رشد اجتماعی وی موجب شد تا در سال ۶۵ عنوان کارشناس و سپس کارشناس مسئول امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش را عهده‌دار شود و این مسئولیت تا دی ماه ۷۴ ادامه داشت و در ادامه این روند، در سال ۷۴ تصدی عنوان مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد را (که متولی امور قرآنی و نمایشگاه‌های قرآن است)عهده‌دار شد. پورمعین با تغییرات در دولت وقت، عضو شورای عالی قرآن(که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند) شد، سپس در سال ۷۸ به عضویت ستاد اعتلاء دروس قرآن، دینی و عربی در وزارت آموزش و پرورش درآمد. وی علاوه بر تحقیق، پژوهش، برنامه‌ریزی و مدیریت در داخل و خارج از کشور، در طول سال‌های ۶۶ تا ۷۶به کشورهای مختلفی از جمله مالزی، تایلند، غنا، مالی، زیمباوه، زامبیا، بورکینافاسو، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عنوان قاری و یا نماینده قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزام شده است.

طرح تربیت یک میلیون حافظ کل قرآن در برنامه چهارم توسعه کشور، طرح قرآنی‌ــ‌هنری عمری با قرآن، طرح ایجاد سینمای تخصصی قرآن، طرح رحل طلایی، طرح پخش و احیاء اذان در اوقات شرعی در تهران بزرگ و ایجاد سکوی تلاوت در مساجد از جمله طرح‌های پیشنهادی وی بوده است. همچنین طرح ساماندهی و حمایت از هیئت‌ها و جلسات قرآنی، طرح ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه محصولات قرآنی، اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از سال ۶۵ تا کنون، برگزاری نمایشگاه فرهنگی در اروپا، طرح ایجاد خبرگزاری”هدی” طرح ایجاد وزارت قرآن و طرح حمایت از خادمان، نخبگان، قاریان، حافظان، هنرمندان، پژوهشگران، مفسران و مترجمان قرآنی از جمله فعالیت‌های این خادم قرآن است. تهیه “تلاوت جاوید یک”، اولین دوره کامل تحقیق قرآن شامل شش لوح فشرده با تلاوت کریم منصوری که وارد بازار کشورهای غنا، چین، مالزی، مصر، امارات و برخی کشورهای اسلامی هم‌جوار شده است نیز از دیگر فعالیت‌های این خادم قرآن است، همچنین تلاوت جاوید دو نیز که توسط وی تهیه شده است در آستانه سال آینده توزیع می‌شود. دستگاه قرآن‌آموز و نمازآموز ویژه کودکان و نوجوانان، تهیه و تولید نوارهای آموزشی تخصصی قرآن، لوح فشرده ترنم حیات، نوارهای آموزشی در طرح مدرسه مکاتباتی قرآن کریم (آموزش غیر حضوری قرآن) و استاد راهنمای تألیف کتاب ارزشمند دانستنی‌های قرآن جزء دیگر فعالیت‌های او است.

تعداد بازدید : ۳,۳۲۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر