۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سید محمد علی مرعشی

سید محمد علی مرعشی
چاپ ونشر
دوره چهاردهم

نام : سیدمحمدعلی

نام خانوادگی : مرعشی

تاریخ تولد : 1324

سال انتخاب : 1386

برگزیده شده در حوزه : چاپ و نشر

برگزیده دوره : چهاردهم 

سید محمدعلی مرعشی، در تاریخ 4/3/1324 در محله سرچشمه تهران چشم به جهان گشود. او نوه ی «میر ابراهیم مرعشی» از قدیمی ترین کتابفروشان ایران بود که از جور روس ها، نخجوان را به همراه خانواده ی خود ترک کرده و پس از چند سال سرگردانی، سرانجام در کنار حرم حضرت معصومه ماوایی یافته بود.

فرزند ارشد میرابراهیم «سید ابوالقاسم» نام داشت که بعدها «انتشارات حافظ» را در تهران تاسیس کرد. مرحوم سید ابوالقاسم مرعشی همچنین«شرکت کتب ناشرین» را که خود انقلابی در صنعت نشر محسوب می شود و به نوعی یک تعاونی ست، بنا نهاد. وی همچون پدر علاقه زیادی به طبع و نشر کتب مذهبی داشت. «سید محمدعلی مرعشی» از همان اوان نوجوانی در گرداندن امور انتشارات و اداره ی شرکت کتب ناشرین همراه و یاری رسان پدر بود. پس از فوت پدر، وی اداره امور انتشارات حافظ را به تنهایی به دست گرفت. کتابهای «شیرزن کربلا»، «جنایات تاریخ» و چند کتاب دیگر از مرحوم سید جعفر شهیدی، همچنین «فیه ما فیه»، «تقریرات لسان العارفین» و «بزم ایران» تنها بخشی از کتب منتشره آن سالهای انتشارات حافظ و شرکت کتب ناشرین است.

سید محمدعلی مرعشی در سال 1369 انتشارات «حافظ نوین» را تاسیس نمود. وی نیز همچون پدر بزرگوارش علاقه ی وافری به چاپ «قرآن مجید» و کتب مذهبی داشت. کتب به چاپ رسیده در این انتشارات بالغ بر 605 عنوان است که غیر از قرآن و کتب مذهبی، بخش عمده ای از آنها بسیار حجیم و قطور بوده و امروزه به عنوان کتب مرجع مورد استفاده ی پژوهشگران و دانشجویان است.

انتشارات حافظ نوین در سال 1386 به عنوان خادم قرآن کریم و در سال 1387 به عنوان ناشر نمونه قرآنی شناخته شد.

هم اکنون ریاست صندوق تعاونی ناشران به عهده ی آقای سید محمدعلی مرعشی است.

تعداد بازدید : ۳,۲۴۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر