۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمد نقدی

محمد نقدی
مدیریت
دوره پانزدهم

نام : محمد

نام خانوادگی : نقدی

تاریخ تولد : 1327

سال انتخاب : 1387

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

برگزیده دوره : پانزدهم 

حجة الاسلام محمد نقدی، در سال 1327ش در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در شهرستان نهاوند متولد شدم. تحصیلات ابتدایی و بخشی از متوسطه را در آنجا به پایان رسانده و همراه خانواده به تهران هجرت نمودم. با ادامه تحصیل در تهران در سال 1347 دیپلم گرفته و به خاطر عشق و علاقۀ وافر به علوم و معارف اسلامی به حوزه علمیه قم هجرت کردم و در سال 1348ش به فراگیری علوم اسلامی پرداختم. دروس مقدماتی و سطح حوزه را عمدتاً پیش اساتیدی چون آقایان: حاج محسن آقا تهرانی، استاد فقید حاج علی آقا صفایی حائری، آیت الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی،مرحوم آیت الله حاج آقا شیخ تقی ستوده، مرحوم آیت الله حاج آقا جلال طاهری شمس گلپایگانی، مرحوم آیت الله حاج آقا شیخ علی پناه اشتهاردی به پایان رسانده و دروس خارج فقه و اصول را عمدتا در محضر آقایان: مرحوم آیة الله العظمی حاج میرزا کاظم تبریزی قدس سره و آیة الله العظمی حاج میرزا جواد تبریزی رحمة الله علیه تلمذ نموده‌ام. از ابتدای تحصیل در حوزۀ علمیه قم، همزمان با فراگیری دروس صرف و نحو تا پایان مراحل فقه و اصول، خود به تدریس این دروس در حوزه مشغول بوده‌ام. پس از انقلاب اسلامی در عرصه کارهای فرهنگی همگام با سایر دوستان فعالیت‌هایی داشته‌ام که عمده ترین آنها عبارتند از:

1.پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در ابتدای انقلاب، شرکت در راه اندازی دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و مدیریت آن به مدت 15 ماه.

2. معاونت پژوهشی دانشکده علوم و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام.

3. تدریس در دانشگاه امام صادق، دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد شمال تهران و دانشکده های علوم قرآنی تهران و قم.

4. مدیریت دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق و برنامه ریزی برای دکترای سه رشتۀ فلسفه و کلام، قرآن و حدیث، و فقه و اصول تا گرفتن مجوز از وزارت علوم برای هر سه رشته و دایر شده آنها.

5. با همکاری دوستان تأسیس انتشارات هجرت و به عهده گرفتن مسئولیت سرپرستی هیئت تحریریه آن که حاصل آن؛ تصحیح، تحقیق، ویرایش و نگارش مقدمه برای ده ها اثر علمی بوده است.

6. سرپرستی واحد مطالعات و تحقیقات اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1372 تا کنون.

7. ریاست شورای عالی قصه های قرآنی.

8. برگزاری سه دوره جشنوارۀ قصه‌های قرآنی که اولین دوره آن در سال 1374ش همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در حسینیه ارشاد تهران بوده است.

9. طرح تاسیس و راه اندازی مؤسسۀ فرهنگی ترجمان وحی معروف به مرکز ترجمه قرآن مجید به زبانهای خارجی در سال 1373 و مسؤلیت ادارۀ آن تا کنون.

10. راه اندازی مجله ترجمان وحی که اختصاص به مباحث نظری ترجمۀ قرآن دارد و سردبیری و مدیریت آن.

11. همکاری علمی با مجله علمی ـ تحقیقی میقات حج و نگارش سلسله مقالات تاریخی در آن.

12. نگارش سلسله کتابهای:تاریخ پیامبران در قرآن که جلد اول آن منتشر شده است، آشنایی با حرمین شریفین، با یاران پیامبر در مدینه، کلید بهشت، آنچه یک زائر باید بداند در مورد سفرهای زیارتی حج و عمره.

تعداد بازدید : ۳,۱۸۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر