۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

ابوالفضل علامی میانجی

ابوالفضل علامی میانجی
آموزش
دوره پانزدهم

نام : ابوالفضل

نام خانوادگی : علامی میانجی

تاریخ تولد : 1337

سال انتخاب : 1387

برگزیده شده در حوزه : آموزش

برگزیده دوره : پانزدهم

ابوالفضل علامی، قاری، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم در سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای روحانی و در شهر مقدس قم متولد شد.

پدر این چهره قرآنی، آیت‌الله شیخ اسدالله علامی میانجی است. ابوالفضل علامی، تحصیل در مقطع ابتدایی را در مدرسه ملی اسلامی خدیوی و دوران دبیرستان را با تحصیل در مدرسه ملی موسوی قم سپری کرد.

این استاد قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار کار، یادگیری دروس حوزه را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و پس از گذراندن دوره مقدماتی و بالاتر، چهار سال به تحصیل فقه اشتغال یافت.

علامی همزمان به امر پژوهش در زمینه علوم و معارف قرآن و به تدریس علم قرائت، تاریخ و علوم قرآن و کتب اعتقادی پرداخت.

آموزش ترجمه ومفاهیم قرآن کریم در 3 جلد، قرآن حکیم همراه ترجمه و تفسیر برخی از آیات، کتاب معلم راهنمای تدریس آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، کتاب مربی راهنمای تدریس قرآن کریم ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم، آداب تلاوت قرآن کریم، زبان قرآن، درآمدی بر دانش وقف و ابتداء، آشنایی با ضبط المصحف، فرهنگ اصطلاحات صرف و نحو عربی و قرآن صاعد آموزش معارف اهل بیت (ع) در 2 جلد، بخشی از تألیف‌های استاد علامی است.

این استاد قرآن کریم 16 آذر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با بیش از ۳ دهه فعالیت قرآنی در 57 سالگی بر اثر سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

تعداد بازدید : ۲,۹۲۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر