۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

رحیم وظیفه شعاع

رحیم وظیفه شعاع
مدیریت
دوره شانزدهم

نام : رحیم

نام خانوادگی : وظیفه شعاع

تاریخ تولد : 1341

سال انتخاب : 1388

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

برگزیده دوره : شانزدهم

وی با توجه به علاقه فراوان به قرآن و اهل بیت (ع)، از دوران نوجوانی و جوانی در فعالیت های فرهنگی وقرآنی حضوری فعال داشته است. همزمان با این فعالیت های فرهنگی، در مبارزات انقلابی نیز شرکت داشته و با پیروزی انقلاب اسلامی و سپس، آغاز جنگ تحمیلی، وارد نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

در کنار فعالیت های سیاسی و فرهنگی و نظامی در جبهه های جنگ حق علیه باطل، در تبریز و در سال 1364 به همراه جمعی از فعالان قرآنی شهر، دارالقرآن حضرت رسول (ص) را در مسجد شهید قاضی طباطبایی تاسیس کرده و شاکله فعالیت منسجم و تشکیلاتی قرآن را آغاز کرد.

با گسترش فعالیت های قرآنی در سطح تبریز و آشنایی با فعالان قرآنی کشوری، در سال 1372، با مدیریت وی، موسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی تشکیل و گام بلندی در اجرای برنامه های قرآنی و توسعه آن در سطح استان برداشته شد. تلاش های قرآنیان در این موسسه به ثمر نشست و در دیدارهایی که با مقام معظم رهبری داشته و گزارش اقدامات خود را در مهد قرآن آذربایجان شرقی به محضر ایشان ارایه کردند، در سال 1386 نیز ایشان در پیامی خطاب به حافظان و قرآن آموزان این موسسه، از تلاشهای آنها در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) و حفظ قرآن همراه با تدبر در قرآن کریم تقدیر نمودند.

وی در سال 1388،1380و1389 سه بار عنوان خادم نمونه قرآن کریم کشور، موسسه برتر ترویج قرآن کریم و موسسه برتر در نشر و ترویج اندیشه های شهید مطهری را با تقدیر روسای جمهور کسب کرد. در سال 1391 نیز یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه خادم نمونه قرآن کریم کشور شد و از دست رییس جمهور وقت تقدیرنامه خود را دریافت کرد.

وظیفه شعاع از موسسان اتحادیه تشکل های قرآنی کشور و دو سال مدیرعامل این اتحادیه در تهران بود. عضویت در کمیته قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدت 5 سال، مشاور قرآنی شهردار کلانشهر تبریز و تألیف 18 عنوان کتاب در حوزه آموزش قرآن و آموزش کودکان پیش دبستانی، از دیگر سوابق ایشان به شمار می رود.

از سال افتتاح موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی در تبریز، افتخارات فراوانی از جمله تربیت بیش از یکصد هزار قرآن آموز حافظ و قاری قرآن، تربیت بیش از شش هزار مربی قرآن کریم در طی برگزاری بیش از 57 دوره مربیگری، آموزش سالیانه بیش از 2500 دانش آموز و نونهال در مدارس و مراکز مهد قرآن تبریز، اجرای موفق طرح مطالعاتی کتب شهید مطهری با عنوان «حکمت مطهر»، اجرای موفق طرح تدبر در قرآن و تدبر در سیره معصومین (ع) در کنار آموزش های عمومی قرآن و دهها موفقیت دیگر...

تعداد بازدید : ۴,۷۵۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر