۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

احمد هروی

احمد هروی
آموزش
دوره شانزدهم

نام : احمد

نام خانوادگی : هروی

تاریخ تولد : 1304

سال انتخاب : 1388

برگزیده شده در حوزه : آموزش

برگزیده دوره : شانزدهم

حرف زدن از معلم قرآن 85 ساله ای که تعداد شاگردانش در شش دهه تدریس به بیش از 200هزار نفر رسیده بیش از آن که تعجب برانگیز باشد، ارزشمند است. همه شاگردان ، او را همیشه لباده بر تن با عرقچین ساده ای دور گردن و سوار بر دوچرخه قدیمی اش می دیدند که قبل از ورود به کلاس جایزه ها را از داخل خورجین بیرون می آورد. این که این جایزه ها سرانجام نصیب چه کسی می شد به اندازه نشستن پای حرف های چنین استادی برای شاگردان مهم نبود. کلاس خیلی ساده برگزار می شد. بچه ها دورتادور هم و مکتبی می نشستند و یکی یکی قرائت می کردند. هیچ کلاسی بدون دادن جایزه تمام نمی شد.

حاج احمد هروی همه این جایزه ها را از حقوق کارمندی اش می خرید و به شاگردانش می داد. چه کودکانی که با همین جایزه های کوچک اما ارزشمند پای ثابت کلاس ها و جلسات شدند و تا سال ها بعد قرآن را ترک نکردند. خیلی از این کودکان به مدارج بالای علمی رسیدند، اما در این میان چهره های بین المللی نیز ظاهر شدند و برای همیشه کارنامه استاد حاج احمد هروی را درخشان کردند.

مرحوم هروی کارمند راه آهن بود و در سال42 توسط مسئولان این سازمان به عنوان معلم قرآن انتخاب شد. آن زمان کلاس درسی برایش فراهم و شاگردانی در این کلاس ها ثبت نام کردند. اما بعد از آن حاج احمد، منتظر ثبت نام کسی نبود، خودش به مسجد ها می رفت و کلاس قرآن می گذاشت. خیلی وقت ها پیش می آمد از مسئولان مسجدی خواهش می کرد که کلاس بگذارند و بعد با خورجینی پر از جایزه کلاس ها را برگزار می کرد.

ورودش به مسجد آیت ا... فقیه سبزواری هم به همین ترتیب بود. بعد از شکل گیری محله طلاب و تاسیس بزرگ ترین مکان مقدس آن، استاد هروی حاضر بود تا این مسجد را مرکز پرورش قاریان و حافظان برجسته قرآن در جهان کند که چهره هایی چون عابدین زاده، وحید مجتهدزاده، مهدی صیاف زاده و کاظم بافتی گرامی از این جمله اند که اگر از همه آن ها بپرسی، روزهایی را به خاطر می آورند که در اتاق استاد در خانه اش یا مسجد یا هرجایی که امکان برگزاری کلاس وجود داشت، پای درس قرآنش می نشستند. خیلی وقت ها پیش می آمد استاد در هوای گرم تابستان یا سرمای طاقت فرسای زمستان با دوچرخه راهی کلاسی می شد که یک یا دو شاگرد داشت. برای او تربیت یک نفر هم مهم بود و برایش وقت می گذاشت، برای همین هم ماندگار شد.

تعداد بازدید : ۳,۲۷۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر