۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سید علی سرابی

سید علی سرابی
مدیریت
دوره هفدهم

نام : سید علی

نام خانوادگی : سرابی

تاریخ تولد : 1344

سال انتخاب : 1390

برگزیده شده در حوزه : مدیریت 

برگزیده دوره : هفدهم

سید علی سرابی متولد 1344 در مشهد مقدس می باشد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1364 وارد حوزه علمیه مشهد مقدس شد و از سال 1371 همزمان با دروس حوزوی تحصیل در دانشگاه را نیز آغاز نموده و تا مقطع دکترا ادامه داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در جلسات تلاوت قرآن کریم، آموزش‌های اولیه را نزد استاد حاج حسین ظریف و دوره‌های تکمیلی را نزد اساتید متعدد در مشهد از جمله اخوان فاطمی و استاد مرحوم استاد مختاری ادامه داد.

پس از اتمام جنگ تحمیلی و با توجه به فضای خاص سالهای پس از جنگ با همکاری برخی از دوستان قرآنی موفق به تأسیس اولین مؤسسه و تشکیلات قرآنی مشهد و شاید با این سبک و سیاق در کشور شد. تقریباً تمامی قاریان و حافظان برجسته و ممتاز مشهد، عضو این تشکیلات شدند و اقدامات زیادی در جهت نشر فرهنگ قرآن از طریق آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن نمود. تربیت و معرفی نوجوانان خوش خوان قرآن مثل قاری عزیز آقای جواد فروغی حافظان ممتاز مثل حاج رضا عابدین زاده و گروه‌های ممتاز تواشیح و همخوانی قرآن همانند گروه جامعه قاریان قرآن مشهد و گروه نهج البلاغه، تأسیس مرکز تربیت مدرس قرآن و مهدهای کودک قرآنی تألیف، چاپ و انتشار چندین اثر آموزش قرآنی و بسیاری دیگر از فعالیت‌های قرآنی در بستر این تشکیلات حاصل شد و به جهت همین فعالیت‌ها این مؤسسه در سال 80 به عنوان خادم قرآن شناخته شد .

با معرفی این مؤسسه، از اواسط دهه هفتاد به فعالیت در نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی دعوت شد که باتفاق تعداد دیگری از همکاران و اساتید شهرهای مختلف تاکنون توفیق خدمتگذاری در این نهادها و به تبع حضور در شوراها و ستادهای مختلف قرآنی در دستگاه های مختلف را پیدا کرد.

عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌های تبلیغ و ترویج و آموزش عمومی این شورا، عضویت در ستاد عالی مسابقات قرآن کشور، شورای قرآنسازمان بهزیستی و... از جمله این موارد است.از دیگر فعالیت ها در این سه دهه ، تأسیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور که متشکل از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور و حضور درهیأت مدیره این اتحادیه به عنوان مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره طی پانزده سال گذشته می‌باشد. افزایش تعداد مؤسسات قرآنی از اوایل دهه هشتاد از حدود 20 مؤسسه ثبت شده به بیش از 3000 مؤسسه در سالهای اخیر، از دست آوردهای این اتحادیه بوده است.

درنهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری فعالیت هایی همچون برگزاری بیش از 10 نشست محلی سراسری اساتید قاریان و حافظان کشور، تلاش در ترویج مصحف جمهوری اسلامی در قالب‌های مختلف و چاپهای مختلف (حدود 150 نوع) و تهیه حواشی معارفی برای مصاحف، برگزاری چندین همایش و نشست بین المللی برای معرفی مصحف قرآن جمهوری اسلامی ایرانراه اندازی دارالکتابه قرآن جمهوری اسلامی ایران و پیگیری کتابت و چاپ چندین نسخه از مصحف شریف و همینطور برنامه‌ریزی برای اعزام صدها قاری حافظ استاد و گروه‌های مدیحه سرایی به منظور شرکت در مسابقات قرآنی کشورهای مختلف و برنامه‌های تبلیغی قرآنی خارج از کشور، بوده است.

نهایتاً ایشان در سال 1390 به جهت فعالیت‌های قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خادم قرآن در حوزه مدیریت انتخاب شد .

تعداد بازدید : ۳,۶۷۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر