۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سعید بهمنی

سعید بهمنی
پژوهش
دوره هفدهم

نام : سعید

نام خانوادگی : بهمنی

تاریخ تولد : 1340

سال انتخاب : 1390

برگزیده شده در حوزه : پژوهش

برگزده دوره : هفدهم

در تاریخ سه‌شنبه یکم فروردین سال 1340 شمسی مطابق با سوم شوّال 1380 قمری و برابر با 21 مارس 1961 میلادی، یازده روز قبل از رحلت مرحوم آیت‌الله سید حسین بروجردی (ره) (م 11/ 1/ 1340 ش) در بخش مرزی باجگیران از توابع شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی به دنیا آمدم.

از آنجا که روز نخست سال که اولین روز عید باستانی نوروز نزد ایرانیان است متولد شدم، پدر و مادرم مرا سعید نامیدند. البته مرحوم پدر ماجرای دیگری نیز در باره نام‌گذاری من نقل می‌کرد.

مرحوم پدر می‌گفت: آن زمان، موقع تحویل سال ابتدا شاه، سپس همسرش که آن زمان نایب‌السلطنة بود، آنگاه نخست‌وزیر و پس از این‌ها یکی از دانشمندان کشور به مناسبت حلول سال نو در رادیو که آن زمان تنها رسانه ملی بوده سخنرانی می‌کرده‌اند. ایشان نام‌گذاری مرا اینگونه به این سخن‌رانی‌ها پیوند می‌زد و اظهار می‌داشت: دانشمندی که در روز تولد تو در رادیو پیام داد، به نام «سعید بهمنی» معرفی شد و ما هم، همین نام را بر تو نهادیم.

پس از پایان تحصیلات متوسطه در رشتة فیزیک و ریاضی به سال 1357 – 1358 ابتدا سال 58 – 59 را در مشهد مقدس گذراندم. سپس به گنبد کاوس بازگشته و پس از کمتر از یک سال به قم هجرت کردم و در 61-60 وارد حوزه علمیه قم شدم. ابتدا به مدت سه سال به طور آزاد درسهای حوزه را از استادان مختلف آموختم و پس از سه سال در حوزه ثبت نام کرده و قبول شدم. دروس سطح را در سال 69 به پایان رسانده و سپس دروس خارج را آغاز کردم...

دروس خارج

درس اصول فقه آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی

درس فقه آیت الله شیخ فاضل لنکرانی

درس فقه آیت الله شیخ جعفر سبحانی

درس فقه آیت الله شیخ عبدالله جوادی آملی

درس فقه آیت الله سید محسن خرازی

در سال 71-70 در دوره های تربیت محقق و مدیر و مبلغ شرکت کرده و به مدت دو سال دوره عمومی آن را گذراندم و سپس یک سال دوره تخصصی اصول و فقه مقاران را بر اساس کتاب اصول الفقه المقارن سید محمد حکیم و الاعتصام بالکتاب و السنة آیت الله جعفر سبحانی را گذراندم. همزمان با طی دورة تخصصی اصول و فقه مقارن مسئولیت آموزش این مرکز نیز به من سپرده شد. این دوره ها پس از مدتی به نام رشته های تخصصی فرق و مذاهب اسلامی از سوی حوزه علمیه قم به رسمیت شناخته شد.

پژوهش:

مسئله شناسی حوزة علوم و معارف قرآنی

ساختار درختی علوم و معارف قرآنی

معیار پژوهش قرآنی (مقاله)

روش پاسخ‌دهی به شبهات و تعامل با شبهه‌گران (مقاله)

شاخص‌های مطلوب قرآنی

تعداد بازدید : ۲,۸۷۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر